Amint arról az Origo beszámolt, az Air Canada Torontóból San Franciscóba tartó járata múlt hét pénteken majdnem a repüléstörténet eddigi legnagyobb katasztrófáját idézte elő. A pilóta megkapta a leszállási engedélyt a toronytól a 28R jelű futópályára, ehelyett azonban egy olyan gurulóútra állt rá, amely párhuzamos a számára kijelölt futópályával.
A gurulóúton négy másik gép állt sorban a felszállásra várva.
A légi irányító szerencsére észrevette a kanadai gép pilótájának hibáját, és azonnali átstartolásra szólította fel, amit a pilóta meg is tett. A kanadai hatóság előzetes vizsgálat most megállapította, hogy
az Air Canada gépe mindössze 30 méterrel startolt át az első két gép felett,
60 méter magasan járt a harmadik, és 90 méterrel a negyedik gép felett – írja a BBC. A repülőgép sebességét és méreteit figyelembe véve, így tényleg csak hajszálon múlt, hogy nem történt meg a tragédia.
Az eddigi legnagyobb baleset
A repüléstörténet eddigi legnagyobb katasztrófája negyven éve történt a spanyolországi Tenerife Los Rodeos repülőterén. A holland KLM és az amerikai Pan American légitársaság két Boeing 747-es óriásgépe a felszállópályára borult sűrű ködben egymásnak rohant, és felrobbant. Az 583 halálos áldozatot követelő balesetről itt olvashat részletesen.Az Air Canada Airbus A320-as gépén 135 utas és ötfős személyzet utazott. Arról nincs pontos adat, hogy a földön várakozó gépeken hány ember tartózkodott. A kanadai gép az átstartolás után rendben leszállt a számára kijelölt futópályán.