A kifutópályán töltött negyedik óra után érkeztek az első segélyhívások a 911-re - közölte az Ottawai Nemzetközi Repülőtér. Az Air Transat légitársaság Brüsszelből Montrealba tartó járatának fedélzetén 336-an utaztak.
A hívásokra a géphez érkező segítők észrevették, hogy a légkondicionálás nem működik.
Kinyittatták a gép ajtóit és vizet osztottak szét az utasok között, egyikük orvosi ellátást is kapott.
Az egyik utas, Maryanne Zehil elmondta, összesen hat órát töltöttek a kifutópályán a kényelmetlenül meleg repülőgépben. Amikor végre ivóvizet kaptak, már 15 órája ültek a gépen.
Egy ponton elment az áram, nem volt levegő, a gyerekek sírtak. Nagyon rossz volt, hiszen azt sem tudtuk, miért nem szállhatunk fel. Embertelen és elfogadhatatlan volt"
- mondta Zehil.
A Transat a késedelmet a repülőtér nagy forgalmával indokolta, ami miatt a repülőtér sem lépcsőt, sem vizet vagy üzemanyagot nem tudott a gép rendelkezésére bocsátani. A repülőtér szerint azonban lépcsővel és buszokkal is készen álltak arra, hogy a reptér épületébe szállítsák az utasokat, a légitársaság és
a legénység azonban "nem volt kommunikatív",
és nem reagáltak a repülőtér ajánlatára.