Az egyik incidens még 2016 decemberében történt, amikor a SkyWest repülőgépe áthaladt egy olyan, a futópályára felfestett vonalon, amely mögött kellett volna maradnia, miközben egy másik gép épp felszállt. A másik esetben a Compass Airlines gépének idén februárban a légi irányító utasítására még éppen meg tudta szakítani a leszállást arra a pályára, amelyen a Virgin America utasszállítója várakozott a felszállásra.
Mindkét incidens éjszaka történt, és nem történt sérülés.
Az újabb esetek azután láttak napvilágot, hogy az Air Canada két gépe is alig kerülte el az ütközést San Francisco repülőterén. Júliusban a pilóta egy gurulópályára akart leszállni, és alig pár méter választotta el az ott várakozó utasszállítóktól, amikor sikerült átstartolnia (erről itt írtunk részletesen). Októberben pedig egy másik pilóta a torony többszöri utasítása ellenére sem szakította meg a leszállást, állítólag kommunikációs probléma miatt.
San Francisco repülőterén azóta megváltoztatták a légi irányítás éjszakai személyzeti beosztását, és a pilótáknak is új eljárási rendet vezettek be bizonyos éjszakai órákra – írja az AP.