Mint arról az Origo is beszámolt korábban, január 15-től a Ryanair azon utasai, akik nem elsőbbségi jeggyel utaznak, nem vihetik fel magukkal a fedélzetre a második, nagy kézipoggyászukat. Ők csak a kisebb csomagjukat vihetik magukkal az utastérbe, míg
a gurulós kisbőröndöket le kell adni a beszállókapunál, hogy azt ingyen elszállítsák a repülő csomagterében.
A Ryanair díjtáblázatában az elsőbbségi beszállás – ami garantálja a két kézipoggyász felvitelét a fedélzetre –, továbbra is 1750 Ft / 5 euróba kerül a járat foglalásakor, illetve 2100 Ft / 6 euróba a foglalás után vagy a reptéren hozzáadva. Ezután azonban szerepel egy rosszul magyarra fordított megjegyzés: „utanként már* Kérjük vegye figyelembe, hogy a fenntartott ülőhelyeket valamint magasabb áron árusítjuk egyes útvonalainkon.” Ez valószínűleg azt akarja jelenti, hogy
egyes útvonalakon drágább az elsőbbségi beszállás, de hogy melyiken, azt nem lehet tudni.
A Telegraph több próbafoglalást végzett, és úgy találta, hogy sok útvonalon már 6 eurót kell fizetni a foglaláskor az elsőbbségi beszálláskor. A Ryanair szóvivője megerősítette a lapnak, hogy valóban módosultak a díjak, az online foglaláskor 5-6 euró, utólag hozzáadva pedig 6-7 euró az útvonaltól függően.
Mint minden üzletben, az opcionális díjaink változhatnak, nem úgy, mint az alapjegyárak, amelyek továbbra is lefelé tartanak
- tette hozzá.
Nem csak az elsőbbségi beszállás drágult a Ryanairnél „néhány útvonalon”. A Telegraph azt is bemutatja, hogy az ülőhelyfoglalás árképzése hasonlóképp átláthatatlan. A nyilvános díjtáblázatban az szerepel, hogy 4 eurótól/4 fonttól kezdődik, de magasabb is lehet. A lap úgy találta, hogy az ülőhelyválasztás ennél jóval drágább a foglaláskor. A Ryanair szóvivője ismét elismerte, hogy volt árváltozás, de azzal védekezett, hogy opcionális extrák díjai mindig egy ársávban változtak.
Az ülőhelyválasztásnak azért van jelentősége, mert enélkül az egy foglaláson szereplő utasokat szétülteti az automatikus helyosztó rendszer. Nemrég a Wizz Air is hasonló szisztémát vezetett be, amivel nőhetnek a társaság kiegészítő bevételei. A cég ezt írta a döntésről az Origónak:
A Wizz Air ülőhelykiosztási rendszere a cég stratégiájának része, ami szerint a lehető legalacsonyabb viteldíjakat kínáljuk,
miközben azoknak az utasoknak, akik az elérhető üres sorokban kívánnak ülőhelyet foglalni, több választási lehetőséget nyújtunk.”
Ami a kézipoggyász felvitelét illeti, a Wizz Air október végétől törölte el a nagy kézipoggyász felviteli díját, ám ezt nem egészen önszántából tette. Mint az Origónak most magyarázták a lépést: „A Wizz Air folyamatosan párbeszédet folytat a magyar szabályozó hatóságokkal, és a párbeszéd során kiemelt egyik terület az volt, hogy a fogyasztók számára egyértelműbb helyzetet célszerű kialakítani - tekintettel arra, hogy
a Wizz Air volt Európában az egyetlen légitársaság, amely különbséget tett a kis és nagy kézipoggyász között.
Ugyanakkor fontos biztosítani, hogy minél több utas vihesse magával kézipoggyászát a fedélzetre. A Wizz Air mindezt összevetette az utasok visszajelzéseivel, és ez alapján vezette be az új kézipoggyász-szabályozást.”