Magyarországon több ezer kilométernyi keskeny nyomtávú erdészeti vasútvonal található,
amely az elmúlt évtizedekben elvesztette eredeti funkcióját. Ugyanakkor ezek egy része turisztikai attrakcióként újjáéleszthető, helyreállításukat a kormány összesen 10 milliárd forinttal támogatja - mondta Bitay Márton, az Agrárminisztérium földügyekért felelős államtitkára.
Emellett az a közel 20 milliárd forint is jó helyre került, amelyet az elmúlt időszakban az aktív turizmus fellendítését szolgáló erdészeti közjóléti funkciók fejlesztésére fordított a kabinet az adófizetők pénzéből - mondta.
Az államtitkár elmondta, hogy a magyar erdésztársadalom pillanatnyilag a legaktívabb és leghasznosabb természetvédő szakapparátus:
pontosan tudják, mi a természet és a társadalom érdeke és e kettő miként ötvözhető a legeredményesebben.
Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos köszöntőjében méltatva az Egererdő Zrt. munkáját arról beszélt:
a kisvasút-felújítási program nyolc projektjének első elkészült beruházása a Mátravasút
Gyöngyös-Gyöngyössolymos-Szalajka-ház közötti szárnyvonal rekonstrukciója, amely 445 millió forintba került. A vasúti pálya rendbetétele mellett ebből az összegből
egy kerékpárszervíz-pont is létesült a szakaszon.
A tervezett mátrai turisztikai fejlesztések között a kormánybiztos egy Kékestetőre vezető kabinos felvonó megépítését és Szurdokpüspöki környékén kerékpáros pálya kialakítását említette.
Jung László, az Egererdő Zrt. vezérigazgatója az átadón emlékeztetett: a mátrai kisvasúthálózat az 1900-as éve elején épült, a faanyag és egyéb nyersanyagok szállítására.
Mára eredeti rendeltetése háttérbe szorult, ám ezzel párhuzamosan turisztikai jelentősége felértékelődött.
A társaság által működtetett Mátravasút, valamint a felsőtárkányi és szilvásváradi erdei vasút 2017-ben közel 358 ezer utast szállított, idén pedig már október végére meghaladta ezt az utasforgalmat, míg
a Mátravasút szolgáltatásait ez évben várhatóan mintegy 70 ezer ember veszi igénybe
- tájékoztatott. Az összesen 638 millió forintos beruházás másik része is elkezdődött, mintegy 190 millió forintból 3 nyitott és 5 zárt vasúti vagon, továbbá egy szalonkocsi és a Gyöngyi gőzmozdony korszerűsítése mellett három mozdony kap új, környezetkímélő motort.