Az egyik kapitány az ausztráliai Perthből Hongkongba repült idén februárban, amikor közölte az első tiszttel, hogy nem kap levegőt, és baj van a látásával. Ezután cselekvőképtelennek nyilvánította magát, így
az első tiszt átvette az irányítást.
A kapitány oxigént kapott, az állapotát egy fedélzeten utazó orvos segítségével sikerült stabilizálni, és végig tudatánál maradt. A 270 utast szállító Airbus 350-es gép rendben leszállt Hongkongban.
A másik eset idén januárban történt a Szapporó-Hongkong járaton, amely 348 utast szállított. A Boeing 777-est vezető kapitány Tajvan közelében közölte az első tiszttel, hogy elvesztette a látását. Továbbra is a helyén maradt, a látászavar 30 percig tartott.
Társa rendben letette a gépet a célállomáson.
Mindkét kapitány orvosi minősítése első osztályú volt – írja a Star Online. A hongkongi légügyi hatóság tovább vizsgálja a komolynak minősített eseteket.