A légi utasok jogainak érvényesítésére alakult cég három területen vizsgált meg 72 légitársaságot: ezek a járatok pontossága, a szolgáltatás minősége, illetve a kártérítési igények kezelése. Ebből a három kategóriából állította fel aztán az összesített rangsort, amelyen 1-től 10 pontig osztályozta a szerepelőket.
Összesítésben a Qatar Airways lett az első és a Thomas Cook Airlines az utolsó. Az EasyJet a második, a Ryanair az ötödik legrosszabb.
A legjobb légitársaságok
1. Qatar Airways
2. American Airlines
3. Aeromexico
4. SAS Scandinavian Airlines
5. Qantas
6. LATAM Airlines
7. WestJet
8. Luxair
9. Austrian Airlines
10. Emirates
A legrosszabb légitársaságok
63. Adria Airways
64. Aerolineas Argentinas
65. Transavia
66. Laudamotion
67. Norwegian
68. Ryanair
69. Korean Air
70. Kuwait Airways
71. EasyJet
72. Thomas Cook Airlines
A pontosság vonatkozásában egyébként a Garuda Indonesia nyert, és a Kuwait Airways lett az utolsó.
A szolgáltatások minőségét illetően az Emirates végzett az élen, és a Ryanair került a lista végére.
A kártérítési igények kezelését illetően az SAS Scandinavian Airlines lett az első, az utolsó pedig a Korean Air.
A részletes lista itt böngészhető, a felmérés módszertanát pedig itt találja..
Bírságot is kaptak
A Ryanairt és a Wizz Airt tavaly összesen 125 millió forintra bírságolta Budapest Főváros Kormányhivatala tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. Tavaly nyáron a WizzAir több járatánál is előfordult a sajtóhírek szerint, hogy nem tudtak elszállítani minden jeggyel rendelkező utast, mert nem fértek föl az adott gépre. A Ryanairrel szemben a légitársaság sorozatos, a poggyászkezeléssel kapcsolatos incidensei miatt indított eljárást György István fővárosi kormánymegbízott. A Ryanair Budapestről a Kanári-szigetekre tartó járatain fordult többször is elő a nyáron, hogy túlsúlyra hivatkozva nem vitte el a légitársaság az utasok feladott poggyászát.