A járat felszállása előtt tartott sajtótájékoztatón Rafal Milczarski, a LOT vezérigazgatója elmondta, első alkalommal nyitnak Budapestről keletre járatot, amely rendkívül nehéznek bizonyult, ezért szükség volt a Külgazdasági és Külügyminisztérium segítségére is.
A szöuli összeköttetés nemcsak gazdasági, hanem kulturális kapcsolatok miatt is fontos, és szeretnék, ha heti három helyett hat, jobb esetben hét járat indulna.
A Budapest Airport vezérigazgatója, Rolf Schnitzler beszédében elmondta, hogy a LOT az elmúlt évek járatfejlesztéseivel megduplázta, vagyis
400 ezer fölé növelte éves utasforgalmát Ferihegyen, és hamarosan a legnagyobb hálózatos légitársaság lesz a budapesti repülőtéren.
A vezérigazgató hozzátette, hogy évente 80 ezer utast regisztrálnak a két ország között, így a közvetlen járat megnyitása indokolt volt.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára, Magyar Levente is felszólalt a sajtótájékoztatón.
Azt mondta, nem jöhetett volna létre a járat, ha nem három baráti ország fog össze.
Magyarország és Lengyelország régi kapcsolatára alapozva a LOT Polish Airlines magára vállalta, hogy betölti a magyar nemzeti légitársaság szerepét, de a koreai kormánnyal fennálló bizalmi kapcsolatra is szükség volt. Hozzátette: 30 éve vette fel a két ország a kapcsolatot, amelyből eddig hiányzott egy közvetlen járat.
Németh Anna, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese pedig elmondta, 2018 rekord év volt a magyar turizmusban, és az új járat megnyitása hozzájárul ahhoz, hogy az idei évben is rekord forgalmat mérjenek. A vezérigazgató-helyettes bízik abban, hogy a LOT tovább bővíti majd a Budapest és Szöul közötti járatkínálatot.
Ez az első alkalom, hogy a magyar és a dél-koreai fővárost közvetlen, menetrend szerinti légi járat köti össze.