Az ügy előzménye, hogy utasok a finn fővárosból, Helsinkiből Szingapúrba tartó közvetlen járatra foglaltak helyet a Finnair légitársaságnál, azonban a gép műszaki problémája miatt az utat törölték. Az utasok elfogadták a Finnair egy másik légitársaság járatán, átszállásos utazásra vonatkozó ajánlatát, amelynek üzemeltető légi fuvarozója szintén finn légitársaság volt.
Meghibásodás miatt azonban az átfoglalt járat több mint három órát késett.
Az utasok keresetet indítottak annak érdekében, hogy a bíróság a légi utasokról szóló rendelet alapján kötelezze a légitársaságot fejenként 600 euró (mintegy 200 ezer forint)és kamatai megfizetésére az eredeti Helsinki-Szingapúr járat törlése miatt. Ezenfelül azt kérték, hogy a bíróság kötelezze a Finnairt fejenként 600 euró kamatokkal növelt összegének a megfizetésére az átfoglalt járat több mint háromórás késése miatt is.
A Finnair fejenként 600 euró összegű kártalanítást nyújtott az eredeti járat törlése miatt, azonban nem adott helyt az utasok második kérelmének, azzal az indokkal, hogy
nem követelhetnek második kártalanítást,
valamint azért, mert az érintett járat a jármű karbantartásához kapcsolódó műszaki problémák okozta "rendkívüli körülmények" folytán késett.
A helsinki fellebbviteli bíróság az uniós bírósághoz fordult, amely ítéletében kimondta,
azt a légi utast, aki, miután elfogadta a járata törlése folytán a légi fuvarozó által felajánlott átfoglalást, és háromórás vagy azt meghaladó késéssel érkezett meg célállomására, megilleti a kártalanításhoz való jog.
A légi fuvarozó továbbá azért, hogy mentesüljön a kártalanítási kötelezettsége alól, nem hivatkozhat "rendkívüli körülményekre" egy olyan alkatrész meghibásodása esetén, amelynek cseréjére felkészült, és amelyből mindig tart raktáron cserealkatrészt - közölték.