Augusztusban több mint 300 ezer utasnak törölték az útját vagy késett a járata világszerte, amikor a légiforgalmi irányítás összeomlott. Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója, augusztus 28-án elmondta a rendszerhibát vizsgáló parlamenti képviselőknek, hogy
a számítógépes rendszer egyes mérnökei, akiknek a válsághelyzetben be kellett volna avatkozniuk, otthonról dolgoztak.
Elmondása szerint ez a felelőtlenség 2 ezer járat törléséhez és 4 ezer késéséhez vezetett. A becslések szerint a légitársaságok körülbelül 192 millió dollárt kapnak arra, hogy kárpótolják az ügyfeleiket.
A vezérigazgató így fogalmazott:
A mérnökök otthon ültek és a tévét nézték ahelyett, hogy ott lettek volna, ahol lenniük kellene."
Az összeomlást egy szoftverhiba okozta.
A légiforgalom irányításáért felelős NATS vezetői nem értettek egyet Michael O'Leary kijelentésével. Martin Rolfe, a vállalat vezérigazgatója, elmondta, hogy a helyszínen és a távolról dolgozó számítógépes mérnökök, valamint a szoftvert fejlesztő ausztriai cég szakértői is dolgoztak a problémán. A férfi szerint: „Megfelelő számú légiforgalmi irányítóval és mérnökkel rendelkezünk a helyszínen. Ezen túlmenően munkatársaink képesek arra, hogy távolról irányítsák a helyzetet, ha valami meghibásodik."
Forrás: Mail Online