Ezeket a repülési útvonalakat kerülje, ha fél

repülőgép
Vágólapra másolva!
A turbulencia sokak életét keseríti meg, van, akinek elég volt akár egyszer is átélnie mindezt, hogy úgy döntsön, többé nem ül fel repülőre. A turbulenciáért felelős viharokra van, hogy nem lehet előre felkészülni mind az utasokat, mind a személyzetet váratlanul éri. Ezzel szemben azonban vannak olyan repülési útvonalak, amiket érdemes elkerülnie annak, aki retteg a hasonló helyzetektől. Érdemes felkészülni, ha ezek között a városok között repülnénk, ugyanis most bemutatjuk a világ és Európa legviharosabb repülési útvonalait.
Vágólapra másolva!

A turbulencia hitetetlenül idegfeszítő tud lenni, amikor az embernek pont sikerülne kicsit megnyugodnia, akkor hirtelen jön egy újabb rázkódás. Azonban ez főképp a kisebb gépeknél elviselhetetlen, ugyanis a nagyobb repülőgépekre általában kevésbé hatnak a légörvények, légáramlatok.

Szinte az egész világon végig söpört a hír, amikor pár héttel ezelőtt a turbulencia miatt egy utas meghalt és több tucatnyian megsérültek a Singapore Airlines londoni járatán. Majd nem sokkal később hat utas és hat légiutas-kísérő sérült meg a turbulencia következtében egy Katarból Írországba tartó járaton.

A turbulencia okozta halálesetek és súlyos sérülések azonban általában nagyon ritkák, mivel a repülőszemélyzet gyakran előre tudja a rossz időjárási körülményeket így adott esetben külön felkészülnek az esetleges veszélyhelyzet kezelésére.

Az éghajlatváltozás azonban súlyosbítja a turbulenciát.

A brit Readingi Egyetem meteorológusai által végzett tavalyi tanulmány kimutatta, hogy az éghajlatváltozás miatt az égbolt 55 százalékkal 'göröngyösebb', mint négy évtizeddel ezelőtt.

A szén-dioxid-kibocsátásból eredő melegebb levegő megváltoztatja a légáramlatokat, súlyosbítva a levegő turbulenciáját az Atlanti-óceán északi részén és világszerte – számolt be az Euronews.

Szerencsére nagyon ritka a turbulencia miatti halálos baleset a járatokon, de sajnos mára a számuk eggyel nőtt

– mondta Dr. Paul Williams, a Readingi Egyetem légkörtudományi professzora az Euronews Travelnek.

Egy korábban az X-en megjelent felvételen az American Airlines egyik repülőgépének belseje, melyen a légörvény utáni állapotok látszanak
Fotó: Twitter

A repülések során előforduló turbulenciát viharok, és erős légáramlatok, úgynevezett futóáramlatok okozhatják. Az úgynevezett tiszta levegő turbulenciát azonban nehéz elkerülni, ugyanis az nem jelenik meg a pilótafülkében lévő időjárási radaron – magyarázta a szakértő.

Míg az Atlanti-óceán északi részén tapasztalható a legnagyobb növekedés a turbulencia terén, az új tanulmány megállapította, hogy az Egyesült Államok, 

Európa, a Közel-Kelet és az Atlanti-óceán déli részén és más forgalmas repülési útvonalakon is jelentősen több esetben fordul elő turbulencia.

A mérsékelt turbulencia az Atlanti-óceán felett 37 százalékkal, 70,0 óráról 96,1 órára, a könnyű turbulencia pedig 17 százalékkal, 466,5 óráról 546,8 órára nőtt az utóbbi években.

A légitársaságoknak el kell gondolkodniuk azon, hogyan kezeljék a megnövekedett turbulenciát, mivel az csak az Egyesült Államokban évente 150-500 millió dollárba (540milliárd forinttól 1800milliárdig) kerül az iparágnak

– mondta Mark Prosser, az egyetem meteorológusa. 

A Turbli turbulencia-előrejelző webhely az „örvény-disszipációs rátákat” használta több mint 150 000 hosszú és rövid távú repülési útvonal elemzésére a tavalyi adatok szerint. Az EDR az, ami egy adott helyen méri a turbulencia intenzitását, 0 és 100 között, és a világ legturbulensebb repülési útvonala a chilei Santiago és a bolíviai Santa Cruz közötti útvonal, amelynek átlagos EDR-je 17,5 volt. 

Világ szinten az ötödik helyen áll, és egyben a legviharosabb európai a Milánó és Genf  közötti útvonal (16,3 EDR), amelyet szorosan követ a Milánó és Zürich közötti – nyilvánvalóan, az Alpok miatt.

Ezek az adatok alapján a TimeOut kigyűjtötte, melyik útvonalakat érdemes kerülnie azoknak, akik kifejezetten félnek a turbulenciától.

 

Ez a 10 legviharosabb repülési útvonal a világon:

Santiago (SCL) – Santa Cruz (VVI)

Almaty (ALA) – Biškek (FRU)

Lanzhou (LHW) – Chengdu (CTU)

Centrair (NGO) – Sendai (SDJ)

Milánó (MXP) – Genf (GVA)

Lanzhou (LHW) – Xianyang (XIY)

Oszaka (KIX) – Sendai (SDJ)

Xianyang (XIY) – Chengdu (CTU)

Xianyang (XIY) – Chongqing (CKG)

Milánó (MXP) – Zürich (ZRH)

 

És ez a 10 legviharosabb repülési útvonal Európában:

Milánó (MXP) – Genf (GVA)

Milánó (MXP) – Zürich (ZRH)

Genf (GVA) – Zürich (ZRH)

Marseille (MRS) – Zürich (ZRH)

Zgornji Brnik (LJU) – Zürich (ZRH)

Nizza (NCE) – Bázel  (BSL)

Nizza (NCE) – Zürich (ZRH)

Jereván (EVN) – Tbiliszi (TBS)

Bázel (BSL) – Venezia (VCE)

Frankfurt am Main (FRA) – Caselle Torinese (TRN)

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről