Az Abu Dhabi Zayed nemzetközi repülőtéren az utazók hamarosan arcfelismerést is használhatnak a járatokra való bejutáshoz. Az Abu Dhabi Airports ugyanis egy "Smart Travel" projektet fejleszt ki, amely magában foglalja a biometrikus hitelesítést biztosító mesterséges intelligenciát (AI) a repülőtér összes biztonsági ellenőrző pontján 2025-ig - számolt be az Euronews.
A helyi önkormányzat júliusi közleménye szerint a projekt az Egyesült Arab Emirátusok Szövetségi Személyazonossági, Állampolgársági, Vámügyi és Kikötőbiztonsági Hatóságának adatbázisait fogja használni az utazók automatikus hitelesítésére.
Ezzel megszabadulhat az előzetes regisztrációtól is, amelyet az utasoknak általában azonnal meg kell tenniük, amint kiérnek a repülőtérre.
Az Etihad Airways már rendelkezik olyan biometrikus rendszerekkel, amelyek beszállás előtt arcfelismerést használnak, és segítik az önkiszolgáló poggyászszállítást és az utazó becsekkolását is.
Ez azt jelenti, hogy az embereknek nem lesz szükségük beszállókártyákra, hogy felszálljanak az Etihad egyik gépére.
A technológiát öt további légitársaságnál is bevezetik az utasfelvételnél és beszállókapukon.
Ezek az új technológiák azt jelentik, hogy nagyjából hét másodpercet vesz igénybe a hagyományos kioszkokban lévő 25-ből, hogy végigmenjen a teljes jegy- és útiokmány-ellenőrzési folyamaton.
A projekt emellett"javítja a légitársaságok teljesítményét azáltal, hogy nincs szükség drága infrastruktúra-bővítésekre, és hatékonyan felderíti a csalásokat és a személyi okmányok hamisítását" - olvasható az Abu Dhabi Airports közleményében.
Az olasz hatóságok májusban kezdték el kipróbálni a FaceBoarding nevű hasonló szoftvert , amely arcfelismerést használ két repülőtéren is: Milano Linate és Catania repülőtéren.
Az utazók repülőtéri kioszkokat használnak dokumentumaik bemutatására és arcuk szkennelésére. Ez lehetővé teszi számukra, hogy más ellenőrző pontokon ismét használják a FaceBoardingot, ami gyorsabbá teszi a biztonságot és a beszállást.
A SEA, az új olasz rendszert kezelő cég a Faceboardingra jelentkezők adatait csak „a projektben való részvétel céljából” kezelik– írja a Milano-Linate repülőtér a honlapján.
Az arcképeket nem tárolják, hanem csak egy biometrikus sablon létrehozására használják, amely szükséges a biztonsági ellenőrzések áthaladásához, és végül a kapun történő beszálláshoz
- folytatták.
Egyéni légitársaságok, például az ITA Airways és a Scandinavian Airlines (SAS) is feliratkoztak a rendszer használatára.
Az EU arra is készül, hogy elindítsa az Entry/Exit System (EES) rendszert , amely egy automatikus regisztrációs rendszer az Egyesült Királyságból és az EU-n kívüli országokból érkező utazók számára.
Ez a rendszer arra kéri a hosszú távú tartózkodásra jogosító vízummal nem rendelkező utazókat, hogy az EU határait átlépve önkiszolgáló kioszkban szkenneljék be arcukat és útlevelüket. Az utazó nevét, biometrikus adatait és a belépés/kilépés dátumát rögzítjük, és minden utazás után legfeljebb három évig megőrzik. A rendszer november 10-én indul – mondta korábban Ylva Johansson, az EU belügyi biztosa az Euronews-nak.