A Flying Blue, az AirFrance és a KLM hűségprogramja és a repülőjegy árak tekintetében a világ első számú légitársasági jutalomprogramja a rangsor szerint. Az AirCanada programja, az AeroPlan a 2. helyen áll, a United Mileage Plus pedig a 3. helyen végzett a globális listán.
Az idei rangsor az első kiadása a Point.me éves listájának, amely platform célja, hogy segítse az ügyfeleket abban, hogy melyik légitársaságok jutalomprogramjai a legkedvezőbbek.
A lista elsősorban nem a fapados légitársaságok és fapados repülőjegyek világát vette górcső alá, hiszen nem csupán az olcsó repülős utak, a reptéri lounge és a feladott poggyász árak változhatnak, ha az ember körültekintően gyűjti a pontokat. Egy jól megválasztott törzsvásárlói kártya, egy business class repülőjegy nagyobb jutalommal kecsegtet, mint egy Wizzair hitelkártya, mint például az olcsó repülőjegy.
Legfőbb célunk, hogy biztosítsuk az átláthatóságot és megbízhatóságot a pontok megszerzésében és beváltásában, és sgetísünk az embereknek, hogy úgy érezzék, a pontjaiknak valódi értéke van. Nem annyira egyértelmű, hogy melyik hűségprogrammal járunk a legjobban. Ezt szeretnénk tisztázni"
– mondta Tiffany Funk, a cég elnöke és társalapítója a rangsort bemutató rendezvényen. A 100 pontos skálán a Flying Blue több mint 15 ponttal múlta felül legfőbb versenytársát, ugyanis 93,06 pontot szerzett. A Point.me cég hűségprogramjának fő erősségeként emelte ki a program kiterjedt partnerláncát, és a hathatós visszaváltási értékei révén történő könnyű pontszerzését.
Az AirCanada AeroPlan ezzel szemben magas pontszámot ért el „a világ legkiterjedtebb hálózatával és útvonaltervvel rendelkező programként, és a partner légitársaságoknál elérhető kiemelt ülőhelyek tekintetében”. Funk elismerte, hogy a United Airlines némi negatív figyelmet kapott az elmúlt években, hiszen újraértékelte a leggyakrabban utazó légitársaságok tapasztalatait, de valójában meglehetősen versenyképes vállalat, programjuk pedig kifejezetten előnyös a ritkábban utazók számára.
A brit Virgin Atlantic és a British Airways döntetlennel zárta az első 5 helyet a globális listán.
Az amerikai fuvarozók, az American (6.), az Alaska (7.) és a JetBlue (9.) szintén bekerültek a top 10-be, azonban szembe tűnő, hogy a Delta Air Lines-nak már nem jutott hely. A Point.me ugyanis régiónként is rangsorolta a légitársaságokat, ahol a Delta a 8. helyen végzett az észak-amerikai légitársaságok között. Funk hozzátette, hogy a Delta az elmúlt években szándékosan prioritásain kívül helyezte a SkyMiles-t, nagyobb hangsúlyt fektetve az olyan területekre, mint a logisztika, a repülőtéri várók és az emberi erőforrás az utasok lojalitásának kialakulása érdekében.
Egyre többen érzik úgy, hogy a légiforgalom bizonyos eljárásaira több törzsutas is panaszkodik, hiszen úgy látják, hogy az általuk kedvelt légitársaságnál kapott hűségpontjaik már nem érnek annyit, mint korábban.
A múlt héten az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériuma fogyasztóvédelmi vizsgálatot jelentett be az amerikai légitársaságok hűségprogramjaival kapcsolatban. „Az a célunk ezzel a kérdéssel, hogy biztosítsuk, hogy az ügyfelek jutalmait megvédjük minden olyan gyakorlattól, amely csökkenti azok értékét, hasznát vagy elérhetőségét” – áll az American Airlines, a Delta Air Lines, a Southwest Airlines és a United Airlines vezérigazgatóinak írt nyílt levélben.
Funk szerint általában egy ilyen átfogó vizsgálalat általában megoldja a helyzetet. "Úgy gondolom, hogy ezt az általános zavart elsősorban az okozza, hogy az utasok túl sok hűségprogramban vesznek részt egyszerre, és korántsem biztosak már abban, hogy mekkora értékkel bírnak pontjaik valójában. A legjobb módja annak, hogy kiaknázzuk a légitársaságok hűségprogjamjait, ha utazásainkat egy olyan hitelkártyával bonyolítjuk le, amely rugalmas, vagy átruházható pontokat kínál” – tette hozzá.
Ezeknek a légi társaságoknak a legjobb a hűságprogramja