A namíbiai Skeleton Coast lenyűgöző dűnékkel, színes vadvilággal rendelkezik. A zord tenger és a távoli környezet miatt azonban rengeteg olyan hátborzongató tulajdonsággal van, amelyek miatt a turisták elkerülik.
Apály idején több ezer csontot mos partra a víz, de előfordult már olyan is, hogy hajóroncsok százai bukkantak elő a tengerből.
Ezért nem meglepő, hogy a turisták kerülik a helyet. Sőt a vadvilág védelme érdekében a strand nem is látogatható az év nagy részében. Viszont ez nem azt jelenti, hogy soha nem lehet oda utazni. Számos utazási iroda kínál olyan lehetőséget, amivel körbe lehet járni a partot egy idegenvezetővel, aki bepillantást nyújt, a szokatlan tengerpart egyes részeibe.
Mivel sivatagról van szó, a partvidék meleg és száraz időjárással büszkélkedhet, de ez nem azt jelenti, hogy nincsenek viharok, amik miatt
már több mint ezer hajóroncs található a Skeleton Coast mentén.
Ilyen például a a Winston, ami egy vonóhálós hajó. 1970-ben futott zátonyra, és még mindig látható a part mentén. Egy másik híres roncs az Eduard Bohlen, amely az 1900-as évek eleje óta a homokba van temetve.
Mindezek ellenére a lenyűgöző dűnék és a szemet gyönyörködtető tájak miatt, a Skeleton Coast a Beach Atlas szerint a világ legjobb strandjai közé sorolta.
Forrás: DailyStar
Hajóroncsokat a világ minden táján lehet találni. Nemrégiben Izrael közelében felfedezték a legrégibb mélytengeri hajóroncsát. Az ókori teherhajóból mindössze egy halom kánaáni korsó látszott, mely több, mint 3.000 éve a Földközi-tenger fenekén feküdt. Ez az első ilyen fajta bizonyíték arra, hogy a bronzkori matrózok átkeltek a bármely közeli partról láthatatlan nyílt vizeken. Korábban, csak két ebből a korból származó teherhajót fedeztek fel: a Cape Gelidonya roncs és a híres Uluburun hajó, mindkettőt Törökország partjainál lévő sekély vizeiben találták.
Mostanáig az volt a feltételezés, hogy abban az időben a kereskedelmet kikötőből kikötőbe való biztos hajózással végezték úgy, hogy a partvonal látható volt. Most ez a felfedezés megváltoztatja az ókori hajós képességről való ismereteinket.