A Fiat Idea összesen 26 pontot és négy csillagot kapott az Euro NCAP-tól, így pontosan ugyanolyan eredményt ért el, mint a 2005-ben összetört Citroën Berlingo. A kis egyterű a frontális teszten rosszul teljesített, mindössze kilenc pontot (56 %) kapott, a tesztbábú mellkasa ugyanis hozzáért a kormányhoz. Ezen felül komoly térdsérülés veszélye is fennáll. Oldalütközésre a Fiat 15 pontot kapott, ami 83 %-os eredménynek felel meg, gyalogosvédelemből egyes, a gyermekeket 47 %-osan védi (két csillag az ötből).
A Nissan Pathfinder a maga 32 pontos teljesítményével mindössze egy egységgel csúszott le az ötcsillagos minősítésről, a terepjáró oldalütközésre az odaítélhető maximális pontszámot (18) kapta. Ehhez azért adalék, hogy az Euro NCAP engedélyezte a Nissannak a teszt megismétlését, az első próbanapon ugyanis az oldallégzsákok nem fújódtak fel időben. A japán gyár kijavította a hibát (ez vonatkozik az összes eladott Pathfinderre is), a megismételt teszten pedig aratott.
Szinte függőleges orrkiképzése ellenére a gyalogosokat két csillagosan védi (50 %), gyermekvédelemből pedig hármas (65 %).