A Genfben leleplezett 415 lóerős 911 GT3 már eleve azok számára készült, akik a közúti száguldozás mellett a pályaautózás gondolatával is kacérkodnak, ám a Porsche vezetése úgy gondolta, hogy a piac elbír egy még vadabb verziót is. A még sportosabb GT3-ast stílszerűen megkapta az RS jelölést, mint megannyi legendás Porsche-modell az elmúlt években.
A most bejelentett GT3 RS-ről annyit érdemes tudni, hogy 6 hengeres boxermotorja - akárcsak az alapváltozatban - 415 lóerőt teljesít, ám hogy mégse maradjon szégyenben a gyorsulás terén rövidebb áttételű váltót kapott, továbbá 20 kilót spóroltak meg könnyebb elemek beépítésével. Ilyen például a műanyag motorháztető és a rajta trónoló szénszálas hátsó szárny. A fenti "apróságoknak" köszönhetően az RS kerek 1 tizedmásodperccel gyorsabban - 4,2 másodperc alatt - eléri a 100 km/órás tempót, míg a végsebessége 310 km/óra körül alakul. Hogy még nagyobb legyen a móka, a hátsó tengelytávot 4,4 mm-el kiszélesítették, így még nagyobb kanyarsebességet lehet elérni.
Az ezüst, fekete, narancs vagy zöld színben kapható autó Németországi alapára mintegy 130 ezer euró, azaz közel 34 millió forint.