Ki ne emlékezne a Monacói Nagydíj időmérő edzésén történtekre, mikor Michael Schumacher a kvalifikációs tréning utolsó pillanataiban keresztbeállt a Rascasse visszafordítóban, mellyel megakadályozta ellenfeleit abban, hogy elvegyék tőle a pole pozíciót.
Hosszas huzavona után a versenybírók végül szándékosnak minősítették a Ferrari versenyzőjének manőverét, így törölték az időmérő edzésen elért időeredményeit, és a rajtrács végére küldték Schumachert - noha ő váltig állította, egyszerű hibáról volt szó.
Bár az eset óta több hónap is eltelt, Eddie Jordan még nem tette túl magát a történteken. Az ír üzletember - aki 1991-ben lehetőséget biztosított Schumachernek a királykategóriában - védelmébe vette a hétszeres világbajnokot, ugyanis véleménye szerint Michael nem csaló.
"Ugyan már nem friss az eset, én még rengeteget gondolkozom a Rascasse-ügyön, és szerintem sokan félre vannak informálva" - mondta Jordan az F1Racing magazinnak adott nyilatkozatában. "Csalásról beszélnek az emberek. Azonban a csalás egy előre elgondolt terv, amit nem tudok elképzelni Michaelről."
"Egykori bennfentesként ez a véleményem. Alonso a pole pozícióért harcolt, majd mikor meglátta Schumacher autóját a Rascasse visszafordítóban azt gondolta, hogy a német versenyző egyszerűen leparkolt. Később azonban Michael elnézést kért tőle, amit helyesen tett" - folytatta Jordan. "Úgy gondolom, hogy nem ő volt az egyetlen versenyző, aki akadályozta kollégáit. Valljuk be őszintén, hogy mindenkivel előfordult már olyan, hogy blokkolta a másikat. Többször láthatunk fékteszteket, cikázásokat, és más kétes mozzanatokat."
Nem ez az első eset, hogy Michaelt csalással vádolják. Emlékezzünk csak vissza az 1994-es Ausztrál Nagydíjra, mikor a szezon utolsó versenye előtt egy pont volt a különbség közte és Damon Hill között. A versenyen a német pilóta összeakadt riválisával, melynek következtében mindketten kiestek, így szerezte meg Schumacher első bajnoki címét az F1-ben. Az eset után sokan csalással vádolták a Benetton színeiben versenyző Michaelt, ám a büntetés elmaradt.
Három évvel később, 1997-ben a történelem megismételte önmagát. A Jerezben megrendezett szezonzáró összecsapáson dőlt el a bajnoki cím sorsa, melyért Schumacher és Villeneuve voltak harcban. Bár a német versenyző vezetett, a Williams-ben ülő kanadai egyre nagyobb léptekben zárkózott fel mögé, majd eljött az a pillanat, mikor megpróbálta megelőzni a Ferrarit. Jacques bebújt Michael mellé, aki nem hagyta annyiba a dolgot, és vitatható körülmények között ráhúzta autóját a kanadaira. Végül ez lett a veszte, hiszen a kavicságyban ragadt, míg riválisa tovább tudta folytatni a körözést. Bár Schumacher a második helyen zárta a bajnokságot, a versenybírók az eset után elvették helyezését.
"Való igaz, hogy Michael manőverei néha megkérdőjelezhetőek. Azonban ezek az esetek már lezártak, nincs miért beszélni róluk" - magyarázta az ír szakember. "Sokat vesztett jó hírnevéből, ami sajnálatos, mert a mezőny egyik legeszesebb versenyzőjéről beszélünk, akinek nincs szüksége trükköket alkalmazni. Ezek miatt azonban sokszor akkor is csalással vádolják, ha nem is csinál semmit."