Az új Volkswagen Tourant elsősorban megszépült arcáról lehet felismerni, a wolfsburgi gyár az egyterűre is rávasalta az egyenorrot krómos hűtőráccsal és táskás szemekkel együtt. A lökhárító nemcsak elöl, hanem hátul is megújult, emellett a mérnökök alig észrevehetően, de a hátsó lámpaburákkal is eljátszadoztak.
Új anyagok felhasználásának köszönhetően elegánsabb lett a beltér, a műszerfal nem, a középkonzol viszont átalakult kicsit. A legnagyobb újdonság ezzel együtt az extralistán keresendő, az autóhoz ugyanis - az új Toyota Priushoz hasonlóan - intelligens parkolósegéd is rendelhető.
A gombnyomásra aktiválódó rendszer helykeresgélés közben ultrahanggal pásztázza a környéket, s amint talál egy "lyukat", rögtön kiszámítja az ideális beállási szöget. A Volkswagen azt ígéri, hogy rükvercbe kapcsolás után a Touran 15 másodperc alatt leparkol a kiszemelt helyre, a sofőrnek csak a gázt és a féket kell nyomkodnia. Akinek mindez nem elég, rendelhet még akár lejtmenet-asszisztenst, vagy kanyarba világítós bixenon-fényszórókat is.
A felfrissített egyterű 2006 novemberében kerül a nyugat-európai piacra, de várhatóan hozzánk is megérkezik még a télen. Belépőmotor a 102 lóerős, 1,6-os benzines lesz, a palettán azonban ott lesz a már próbált 1,4-es turbós-kompresszoros erőforrás is 140, 2007 elejétől 170 lóerővel. Dízelból 90, 105 és 140 lóerős lesz választható, ezen felül a Volkswagen 109 lóerős földgázos kivitelt is kínál a Touranból.