Motorok, alkatrészek és különböző kiegészítők gyártása mellett ezentúl karosszériaelemeket is gyártanak Győrött az Audi Hungária szerszámgyárában. A magyarországi gyárban motorháztetőt, oldalelemeket, az ajtókat és a gépkocsi tetejét gyártják az R8-as szupersportautóhoz, amelyet a Párizsi Autószalon előestéjén lepleztek le. A karosszériaelemeket speciális háromdimenziós lézerberendezéssel vágják ki és préselik alumíniumból. A sportautó motorját egy 4,2 literes, 421 lóerős nyolchengeres FSI modellt szintén a folyók városában gyártják, magát az R8-ast viszont az Audi AG neckarsulmi gyárában szerelik össze.
Az első hat hónapban 995 ezer motort gyártottak Győrött, 18 százalékkal többet, mint a tavalyi év első felében. Bővült a motorok választéka is: egy 5,2 literes 10 hengeres benzinmotor gyártását kezdték meg újdonságként. A 320 kilowatt teljesítményű motort az Audi S6, a 331 kilowatt teljesítményű motort pedig az Audi S8-as számára gyártják. Az idei évre 1,8 millió motor előállítását tervezték. Az Audi Hungariánál gyártott motorokat a Volkswagen konszern gyáraiba szállítják a világ minden tájára és az Audi, a Volkswagen, a Skoda és a Seat modellekbe építik be.
Az első fél év újdonságaként megkezdték a második generációs Audi TT Coupé sorozatgyártását. Ez év végéig közel 20 ezer új TT sportkocsi hagyja el a gyártósorokat. Az első fél évben több mint 5 ezer járművet szereltek össze, s közülük 671 már az új TT Coupé volt. A vállalat folytatja beruházásait, az év első felében közel 150 millió eurós invesztíció valósult meg, beleértve a 73 millió euró összegű kutatás-fejlesztési tevékenységet. A második fél évben is hasonló nagyságrendű beruházást szándékoznak végrehajtani. Kismértékben növekedett a létszám is, a vállalat jelenleg 5158 munkatársat foglalkoztat, 130-cal többet, mint egy évvel ezelőtt.
Hadüzenet a német konkurenseknek
Az Audi szó szerint hadat üzent két nagy versenytársának, a Mercedesnek és a BMW-nek: a prémiumkategóriában 2015-re világelső akar lenni, megelőzvén a jelenleg az első és a második helyen álló BMW-t, illetve Mercedest - jelentette ki a társaság elnöke.
Martin Winterkorn a Welt am Sonntag című lapban elmondta: elsősorban Kínában akarnak feljönni, terveik szerint 2015-ben 160-240 ezer autót terveznek eladni. Jelenleg 80 ezret értékesítenek. Winterkorn további növekedési lehetőséget lát Indiában, a Közel-Keleten, Dél-Afrikában és Dél-Amerikában.