A Párizsi Autószalonon bemutatott Koleos Concept a Renault leendő új 4x4-esét vetíti előre. A Design Renault által a koreai Renault Samsung Motors formatervezői központjával együttműködésben megtervezett autó vonalvezetése kicsit lágy, mellőzi a SUV-ok szokásos agresszivitását. A fényszórók - showcarhoz illően - ledesek.
Az autó oldala és a tető közötti összekötő rész egy szaténcsillogású szalag formáját ölti, amely a hullámzó mozgás hatását erősíti. Az üvegezett tető alumíniumból profilírozott tetőcsomagtartó rudakat kapott. A hangsúlyos kerékjáratokban 19 colos könnyűfém keréktárcsák ülnek, amelyekre "concept" típusú mintázattal ellátott gumiabroncsokat húztak. Hátul az erősen csapott hátsó szélvédő erősíti a Koleos Concept dinamikus vonásait, a kipufogóvég diszkréten belesimul a hátsó légterelőbe.
A Koleos Conceptbe történő beszállást megkönnyíti, hogy az ajtók nyitására az alumínium sárvédő lenyílik. A sport-limuzinok világából merített műszerfalon a Koleos Concept összes felszerelése békésen elfér. A műszerfal periferikus háttér-megvilágítással rendelkezik, amely kiemeli a mutató modern formáját. A középső rész áttetsző anyagból készült, és a klímaberendezés különálló kezelőszervei találhatók rajta.
A Koleos 180 lóerős 2.0 dCi motorja időszakosan regenerálódó részecskeszűrővel rendelkezik, amely a károsanyag-kibocsátás korlátozása érdekében adalékanyag nélkül működik. A motorhoz hatfokozatú manuális sebességváltó társul, a 4x4 hajtás elektronikus vezérlése a tapadás függvényében történik: az első és hátsó tengelyek közötti megosztás 0-tól 100 %-ig terjedhet.