A Spanyol Nagydíj végeredménye nagy örömöt szerzett a hazai drukkereknek, hiszen Alonso futott be elsőkét, de ezt leszámítva eseménytelen futamot láthattunk. A spanyol kezdettől fogva esélyt sem adott üldözőinek, a többi helyezés pedig általában a taktikának köszönhetően dőlt el, ahelyett, hogy a pilóták megküzdöttek volna értük.
"Az elmúlt három futam eredménye egyes szurkolóknak bizonyára nagyon tetszett, de maguk versenyek nem voltak túl látványosak"- mondta el véleményét Stirling Moss. "A barcelonai verseny alatt sem izgultam magam halálra. Sőt, egyenesen unalmas volt az egész"- bírált a brit, de tegyük hozzá, hogy nem alaptalanul.
A nézők már a Nürburgringen sem láthattak előzéseket, csakúgy, mint a Spanyol Nagydíjon. Moss-nak erre is van magyarázata: "Manapság a pályák modern vonalvezetése és az autók tervezése sem teszi lehetővé azt, hogy előzési manővereket láthassunk. A csapatok rengeteget tesztelnek a katalán ringen, így mindenki a legjobb beállításokkal ment."
A egykori pilóta a látvány fokozása érdekében nehezebb pályákat szeretne: "Amellett, hogy a minél nagyobb biztonásgra törekednek, a pályatervezőknek a nehézségi fokot is növelniük kellene. Ha például a rázókövek helyett falak lennének, akkor a pilótáknak precízebbnek kellene lenniük"- hozta nyilvánosságra egyik radikális ötletét Moss, amely valószínűleg nem fog megvalósulni.
A pályák mellett az autók technikája is okolható a kevés előzés miatt, legalább is Moss ezen a véleményen van: "Mindenki előzéseket, párharcokat akar látni, de nagyon nehéz ezt úgy megtenni, hogy nem tudod követni az ellenfelet szélárnyékban, mert ott már nincs leszorítő erő a hátsó autó számára. Emiatt a pilóták nem tudnak túlságosan közel menni egymáshoz."
Moss azonban a radikális elképzeléseknek nincs híján, ezt a következő kijelentésével is alátámasztotta: "Én teljes mértékben a szárnyak ellen vagyok. Terelőszárny nélküli autókat szeretnék látni, azokkal nem lenne ilyen egyszerű versenyezni, a nézők sokkal jobban élveznék a futamokat. A pilóták számára is izgalmasabb lenne a vezetés, de valószínűleg ezeket a változtatásokat sem fogják bevezetni, csakúgy, mint ahogyan a pályákat sem fogják átépíteni"- tett tanúbizonyságot némi realitásérzékről az egykori pilóta.
"Nálam okosabb emberek is azon dolgoznak, hogy minél látványosabbak legyenek a futamok, mindenkinek ez a cél lebeg a szeme előtt. Ezt azonban nehéz elérni úgy, hogy az autók tele vannak mindenféle vezetést könnyítő ketyerékkel"- világított rá egy újabb "látványölő" tényezőre Moss. "A pilóták képessége így jelentőségét veszti."
A Forma-1 hőskorában vitézkedő Moss lehet, hogy átesett a ló túloldalára, de a versenyek valóban nem mindig túl izgalmasak. Az elbóbiskoló tévénézőket pedig csak az izgalmas párharcok és a látványos előzések tartanák ébren.