Azt követően, hogy a Michelin az idei év végén búcsúzik a Forma-1-ből, a 2007-es idényben a Bridgestone látja majd el abroncsokkal a csapatokat. A Renault ügyvezetője, Flavio Briatore azonban attól tart, hogy azok a csapatok hátrányban lesznek, melyek eddig a franciák termékeit használták.
Az olasz üzletember szerint a Ferrari komoly előnybe kerülhet a jövő évben, hiszen már évek óta a Bridgestone termékeit használják, így mélyrehatóan ismerik a japánok abroncsait, míg nekik - Michelines csapatoknak - egyelőre fogalmuk nincs arról, miként működnek a Bridgestone gumijai.
Briatore félelmei az elmúlt hétvégén megrendezett Spanyol Nagydíjon tovább fokozódtak, mikor rádöbbent, hogy a Ferrari mennyivel jobban teljesít, mint a többi Bridgestone-os csapat.
"Ha mindannyian Bridgestone gumikon leszünk a jövő évben, akkor azok a csapatok, melyek már korábban is használták a japánok termékeit, nyilvánvalóan komoly előnybe kerülnek" - mondta Briatore az Autosport-nak adott nyilatkozatában.
"Úgy gondolom, hogy a szövetségnek meg kellene változtatnia a gumikeverékeket, illetve az abroncsok szerkezetét, mert akkor mindenki a nulláról tudna kezdeni, és senki nem lenne előnyben" - magyarázta a szakember. "Nem hiszem, hogy sportszerű, ha egyes csapatok előnyt élveznek másokkal szemben - bárkiről is legyen szó. Úgy vélem, egyenlő feltételeket kell biztosítanunk a mezőny számára."
Korábban volt szó arról is, hogy a Bridgestone visszatér a 2004-ben használt abroncsaihoz - éppen azokhoz, melyekkel a Ferrari teljesen szétverte a mezőnyt. Briatore szerint azonban a japánoknak egy teljesen új gumit kellene alkotniuk, mely mind karakterisztikájában, mind viselkedésében más lenne, mint a korábbi termékeik.
"Ha úgy döntünk, hogy egy beszállító legyen, akkor olyan szabályokat kell alkotnunk, melyekkel mindenki egyenlő feltételek mellett tud harcba szállni a bajnoki címért" - folytatta Briatore. "Csökkenteni szeretnénk az autók sebességét. Max Mosley-nak van elég hatalma ahhoz, hogy az abroncsok szabályozásával lassítsa le a sportot. Ez is egy megoldás, de akkor sportszerűen kell eljárnunk. Meg kell bizonyosodnunk arról, hogy aki az elmúlt öt évben is a Bridgestone-nal dolgozott együtt, ne kerüljön előnybe."
Briatore szerint az is egy megoldás lenne, ha a 2008-as idénnyel ellentétben már a jövő évben visszatérnének a slick (barázda nélküli) gumik a Forma-1-be, hiszen akkor a korábbi adatokat akár el is dobhatnák a csapatok.
"Nekem tetszene az ötlet" - mondta a szakember. "Azonban bárhogy is döntünk, minél előbb cselekednünk kell, hiszen már meg kell kezdenünk az új autó tervezését. Én mindenre nyitott vagyok. Korrektnek kell lennünk, és meg kell bizonyosodnunk arról, hogy senki nem kerül jogosulatlan előnybe."
"Nem csak én gondolkodom. A Michelin összes partnercsapatának ez az egyik legnagyobb problémája a jövő évre vonatkozóan. Úgy gondolom még jó barátomnak, Ron Dennisnek is ez a véleménye."
Mikor arról kérdezték, beszélt-e már erről a problémájáról Max Mosley-val, Briatore a következőket mondta: "Szerintem ezt Max is jól tudja. Ehhez nem kellenek különleges érzékek."
Briatore egyelőre még nem hosszabbította meg szerződését a Renault-val, így jelenlegi is érvényben lévő szerződése az év végén lejár a franciákkal.