Az F1 Bizottság feladatai között az szerepel, hogy jóváhagyja a Technikai Munkacsoport (TWG) és a Sport Munkacsoport (SWG) javaslatait, melyet később a Motorsport Világtanács (WMSC) elé tárnak véglegesítés céljából.
Azonban a 2008-as szezonban bevezetésre kerülő vadonatúj szabályok miatt az F1 Bizottság idén teljes mértékben átalakul. A Bizottságnak legkésőbb június 30-ig javaslatot kell tennie az új technikai szabályzatra, hogy a csapatok minél előbb megkezdhessék a felkészülést a 2008-as szezonra.
Mivel július 5-ig nem ül össze a tanács, a WMSC tagjai felkérést kaptak, hogy faxon szavazzanak az új Bizottság összetételéről, ugyanis a korábbi hagyományok tiszteletben tartásával, a 2008-as szezonban résztvevő tizenkét csapatból mindössze csak hat istállónak lesz joga szavazni a jövőbeli szabályokról.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Max Mosley Monacóban elárulta, a nemzetiségük alapján fogják kiválasztani azt a hat istállót, melynek szavazati joga lesz a Bizottságon belül.
"Faxon kellett szavaznunk, nem várhattunk a július 5-én megrendezésre kerülő következő ülésünkig" - mondta Mosley. "Mivel a technikai szabályok megváltozása nagyban befolyásolja az autók tervezési menetét a 2008-as bajnokságra, június 30-ig el kell döntenünk, milyen szabálymódosításokat szeretnénk végrehajtani. A javaslatunk az, hogy a csapatok országok szerint adják le szavazataikat, hiszen a FIA korábban is nemzetekhez kötötte az alakulatokat."
A csapatok általában olyan színeket képviselnek, melyeket a tulajdonosaik, attól függetlenül, hogy hol van a bázisuk. Ezt a győztes csapatnak szóló himnuszok is bizonyítják. Például a Toyota vezetősége valószínűleg nem örülne annak, ha a dobogón a német himnuszt játszanák le nekik.
Eddig hat különböző országba sorolták a csapatokat, azonban Mosley elárulta, hogy mivel a Red Bull Racing osztrák licensz alatt fut, újabb országgal bővült a kör. A következőkben az elosztást láthatjuk:
Anglia: McLaren, Williams és Prodrive;
Olaszország: Ferrari és Toro Rosso;
Japán: Honda, Toyota és Super Aguri;
Franciaország: Renault;
Németország: BMW;
Oroszország: Midland F1;
Ausztria: Red Bull Racing.
Mosley azonban elmondta, amelyik ország több csapattal képviselteti magát, ott a legdominánsabb istállót választják ki, ami Japán esetében a Honda, míg Angliánál a Williams.
A szövetség viszont nem árulta el, mi alapján határozta meg, hogy egy országon belül melyik a meghatározóbb csapat, hiszen a McLaren annak ellenére maradt alul a Williams istállóval szemben, hogy az elmúlt években jobban szerepelt és régebb óta is van jelen a Forma-1-ben.
Jelenleg úgy néz ki, hogy a következő hat csapatnak lesz döntő szava a Bizottságban: a Williams, a Ferrari, a Honda, a Renault, a BMW, és az osztrák színeket képviselő Red Bull Racing, mely elsőbbséget élvez az orosz licensszel induló MF1 istállóval szemben.
A McLarentől és a Toyotától eltekintve, a Toro Rosso, a Super Aguri, a Midland, és a 2008-ban bemutatkozó Prodrive sem szólhat bele közvetlenül a dolgok alakulásába, bár a Toro Rossot a választásokon nyilvánvalóan a Red Bull Racing fogja majd képviselni.
A Mercedes és a Toyota kizárása komoly csapás a két nagyvállalat számára, akik amúgy sincsenek túlságosan jóban a Nemzetközi Automobil Szövetséggel. Az F1 Bizottság további szavazatairól a FIA, a FOM, és öt különböző verseny promótere dönt majd. Bár a FIA még nem fedte fel a kiválasztott öt promóter személyét, megbízható források szerint a következő országokban megrendezésre kerülő versenyek promóterei szavazhatnak: Ausztrália, Brazília, Magyarország, Monaco, és Spanyolország.
Az elmúlt években a szponzorok, a gumiszállítók, illetve a nagyvállalatok is szavazhattak, ám ők az idei évben már nem élhetnek ezzel a lehetőséggel.