Előzetes: Brit Nagydíj

Vágólapra másolva!
A Brit GP-nek helyet adó Silverstone-ba a mezőny fele szinte hazajár, így a csapatok bizonyítani szeretnének hazai szurkolóik előtt. A korai dátum miatt az eső sem elképzelhetetlen, míg a V8-as motorokkal minden eddiginél kiélezettebb lehet a küzdelem.
Vágólapra másolva!

Annak ellenére, hogy a csapatok többsége rengeteget tesztel Silverstone-ban az év folyamán, az új V8-as motorok használata lehetővé teszi a versenyzőknek, hogy a nagysebességű kanyarokkal tarkított ringen elhúzzanak riválisaik elől. Vélhetően a csapattársak között is komoly különbségek alakulhatnak ki, így az sem lesz ritka, hogy az azonos autóban ülők a mezőnyben teljesen máshol foglalnak majd helyet.

Azonban mivel a versenyzők nagyon jól ismerik a pálya vonalvezetését, valószínűleg az egész hétvége alatt egyenletesen jó - a határhoz közeli - teljesítményt fognak nyújtani. Egészen addig míg valami váratlan nem történik, ami megkavarja a mezőnyt, feltehetően egy nyugodt, taktikus küzdelmet fogunk látni.

Az idei évben bevezetésre került V8-as motorokkal, és az új fejlesztésű, sokkal nagyobb tapadással rendelkező abroncsokkal még a leggyorsabb kanyarok is gázelvétel nélkül teljesíthetők, így komoly rivalizálás kezdődhet majd meg az időmérőn, hogy ki tudja a leggyorsabban venni az egyes íveket.

Időjárás

Mivel a szokásosnál korábbi, június eleji dátumot kapott a Brit Nagydíjon, az elmúlt éveknél hidegebb, és hűvösebb időjárás fogadja majd a csapatokat. Bár a meteorológusok előrejelzései szerint a hétvégén napos, száraz lesz az idő, az eső lehetőségét semmiképpen sem szabad kizárni.

Abroncsok

Bár a tavalyi évben a Michelin fölényben volt Silverstone-ban, a Bridgestone idei fejlesztéseinek köszönhetően teljesen felzárkózott a franciákra, így a hétvégén nyílt lesz a küzdelem a gumifronton. A japánok az elmúlt heti barcelonai tesztprogram során fantasztikusan teljesítettek, így optimistán várhatják a Brit Nagydíjat. A nagysebességű kanyarok, és az érdes aszfalt miatt, mindkét beszállító keményebb összetételű abroncsokkal fogja ellátni partnercsapatait, hogy ne legyen gondjuk a versenyen. Ha netán esni fog az eső, akkor is a keményebb keverékek jöhetnek csak szóba.

Stratégia

Normális esetben két kiállást alkalmaznak a csapatok Silverstone-ban. Azonban a puhább gumikeverékek használatával, akár három kiállás is elképzelhető, hiszen ezzel az időmérő edzésen komoly előnyt lehet szerezni. Ebben az esetben viszont a versenyen kell előzéseket produkálni, mely nem lehetetlen, különösen, ha esik az eső - bár kétségkívül kockázatos.

Következtetés

Ugyan a hétvégén ismét a Renault a favorit, semmi kétség afelől, hogy a Ferrari partiban lesz a franciákkal. A McLaren és a Honda is mutathat valamit, míg a Toyota is jól szerepelhet az új karosszériájának köszönhetően. Mivel az első öt csapat igen erősnek tűnik, a többieknek komolyan oda kell majd tenniük magukat, ha pontokkal szeretnék elhagyni Silverstone-t.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről