A FIA technikai delegátusának vezetője, Charlie Whiting levélben értesítette a csapatokat, hogy a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Kanadai Nagydíjtól távtartókat kell elhelyezniük a hátsó szárnyaikon, mellyel biztosítani tudják, hogy nagy sebességnél sem hajlanak meg azok.
A hajlékony szárnyak körüli mizéria már a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon megkezdődött, mikor a Ferrari hátsó szárnyai kerültek középpontba. A Maláj Nagydíjon azonban bebizonyosodott - egy fedélzeti kamerás felvételből -, hogy a Ferrari első szárnyának felső eleme bizonyos sebességek felett megmozdul, és más szöget vesz fel. Ezt követően a Nemzetközi Automobil Szövetség a Ferrari mellett a McLaren és a BMW Sauber istállót is felszólította arra, hogy változtassa meg szárnyainak topológiáját.
Már-már úgy tűnt, hogy a hajlékony szárnyak körüli vita elcsitul, ám a Brit Nagydíjon ismét megkezdődtek a találgatások, mely csapatok használják továbbra is a flexibilis szárnyakat. Egyesek úgy gondolják, hogy a Ferrari kimagasló végsebessége is a "flexi" szárnyaknak köszönhető, míg más élcsapatok is erőszeretettel alkalmazzák a hajlékony szárnyelemeket.
Egyes tanulmányok szerint úgy érhető el jobb aerodinamikai hatékonyság, ha a nagyobb sebességeknél a hátsó szárnyakat alkotó két - közel vízszintes - elem közelebb kerül egymáshoz, ezzel csökkentve az autó leszorító erejét, ami magasabb végsebességet eredményez. A két egymáshoz képest párhuzamosan elhelyezkedő szárnyelem a lassabb szekciókban ismét eltávolodik egymástól, ezzel növelve az autó leszorító erejét a lassú kanyarokban.
Feltételezések szerint vannak olyan csapatok is, melyek bizonyos sebességeknél teljesen ki tudják iktatni aerodinamikai csomagjukat, ezzel jócskán lecsökkentve az autók légellenállását.
Mivel a soron következő montreali és indianapolisi megmérettetés ideális terep a hajlékony szárnyak számára, hiszen mindkét pálya hosszú egyeneseket és lassú kanyarokat tartalmaz, az irányító testület úgy érezte, eljött az idő, hogy lépjen.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) arra szólította fel a csapatokat, hogy a Kanadai Nagydíjtól helyezzenek el autóik hátsó szárnyain egy bizonyos távtartó elemet, mely arról gondoskodik, hogy a két szárnyelem minden esetben 50mm távolságban legyen egymástól. Ezzel a szövetség ki akarja zárni a hajlékony hátsó szárnyak használatának lehetőségét, és ezzel végleg pontot szeretne tenni az ügy végére.
A Williams istálló technikai igazgatója, Sam Michael a következőket mondta: "A csapatoknak távtartót kell alkalmazniuk, és a két hátsó szárnyelem nem mozdulhat el egymáshoz képest."
A hajlékony szárnyak kérdése már a Technikai Munkacsoport (TWG) legutóbbi ülésén is szóba került, ahol a csapatok technikai igazgatói a távtartók 2007-es idénytől való bevezetését javasolták. A szövetség azonban úgy döntött, az eszköz használatát azonnali hatállyal kötelezővé teszi a csapatok számára.
A távtartók használatával ugyan csökken a hajlékony szárnyak megjelenésének a valószínűsége, nyilvánvalóan nem oldódik meg minden. "Az autó minden egyes eleme mozog" - magyarázta egy magát megnevezni nem kívánó forrás. "Az első szárnyak is hajlanak, a kis szárnyacskák sem statikusak, szinte az autó minden eleme mozog. Ezt egyszerűen nem lehet kiszűrni."