Ahogy azt a hétvégén megtudtuk, a Honda Racing olyan fotókhoz jutott, melyek egyértelműen bizonyítják, hogy a BMW Sauber istálló hátsó szárnyai bizonyos sebességek felett meghajlanak, mellyel változik a szárnyat alkotó két elem közti távolság, noha a szövetség a Kanadai Nagydíjtól kötelezővé tette a távtartók használatát, éppen ennek kiszűrése érdekében.
Annak ellenére, hogy a német-svájci gárda hátsó szárnyai nem buktak el a FIA által elvégzett teszteken, Michael úgy gondolja, az irányító testületnek minél előbb lépnie kell annak érdekében, hogy végre mindenki tisztán láthasson a hajlékony légterelőkkel kapcsolatban.
"A Forma-1 technikai szabályzatának 3.15-ös pontja egyértelműen kimondja, hogy nem lehet mozgó aerodinamikai elem az autón" - magyarázta Michael. "Ezt az értelmezést fel lehetne használni arra, hogy minden mozgó elemet betiltsanak, de ez nem lenne célravezető."
"Természetesen vannak határok, mert egyszerűen képtelenség lenne azt elérni, hogy semmi ne mozogjon az autón a hatalmas turbulencia miatt. A kisebb elemeknek nincsenek olyan komoly rögzítő pontjai, hogy megakadályozzuk azok mozgását. Azonban, ha egy elemet szándékosan hajlékonyra terveznek a légellenállás csökkentése érdekében, azt nagyon komolyan büntetni kell."
"Ennek sírás lesz a vége. Egy versenyen vagy egy teszten majd bekövetkezik egy hatalmas törés, hiszen mindenki a határon autózik a maximális teljesítmény elérésének érdekében. Ez egy nagyon hülye játék."
"Nevetséges lenne, ha ismét bevezetnék a legális flexi-szárnyakat a Forma-1-be" - folytatta Michael. "Közel 45 évvel ezelőtt tiltották be a használatukat, mert emberek sérültek meg miattuk, és most újra engedélyezik őket. Ez vicces."
A legfrissebb hírek szerint a Honda Racing ügyvezető igazgatója, Nick Fry újabb fotó- és videó bizonyítékokat szolgáltatott a FIA-nak a BMW Sauber F1.06-os modellről, melyek szintén bizonyítják, hogy a német-svájci csapat autóinak hátsó szárnyai bizonyos sebességek felett igenis meghajlanak.