36 fokos levegő és 38 fokos aszfalthőmérséklet fogadta a versenyzőket az Amerikai Nagydíjon, ahol ideális körülmények között vette kezdetét az indianapolisi megmérettetés.
A pole pozícióból induló Schumacher rosszul kapta el a rajtot, így Massa már az első kanyar előtt be tudott vágni elé. Közben Fernando Alonso az ötödikről kis híján felugrott a második helyre, ám a Ferrari hétszeres világbajnoka tartani tudta pozícióját, így Alonsónak meg kellett elégednie a harmadik hellyel.
A mezőny hátsó régiója azonban nem úszta meg rajtot. Két baleset is történt az első kanyarkombinációban. Először Klient találták el hátulról, majd a második kanyarban Montoya megcsúszott, és megtolta csapattársát Raikkönent, aki keresztbeállt a pályán és telibe kapta Buttont. Eközben Heidfeld is belekeveredett a balesetbe, ugyanis Montoya nekicsúszott a BMW Saubernek. A német versenyző autója felemelkedett a levegőbe, és többszöri szaltót követően végül négy keréken landolt a kavicságyban.
A szervezők azonnal pályára küldték a biztonsági autót, mely a hatodik körben engedte el újra a mezőnyt. Közben Button is feladta a küzdelmet, vélhetően egy mechanikai meghibásodás miatt. Ezzel nyolcra nőtt a kiesők száma az első kört követően.
Az új rajtot jól kapta el a két Ferrari, míg Fisichella megpróbált elmenni a célegyenesben Alonso mellett, ám a spanyol versenyző a belső íven maradt, így megtartotta harmadik helyét. Szato az első kanyarban nekirongyolt Monteironak, melynek következtében a portugál versenyző autója olyannyira megrongálódott, hogy menet közben szakadtak le róla az alkatrészek. A Midland versenyzője nem sokkal később feladata a küzdelmet.
Tíz kört követően Massa egy másodperccel vezetett Schumacher előtt, akit tisztes távolságból, majd hat másodperccel lemaradva a Renault duója követett. A negyedik helyen autózó Fisichella folyamatosan támadta csapattársát, akit szinte minden körben megpróbált megelőzni. A pontszerzők sorát a Honda brazilja, Rubens Barrichello, a Toyota német pilótája, Ralf Schumacher, a BMW-s Jacques Villeneuve, és a boxból rajtoló Jarno Trulli zárta.
A 13. körben Fisichella végül elment Alonso mellett a célegyenesben. A világbajnoki cím birtokosa folyamatosan csúszkált a pályán, így a mögötte autózók egyre közelebb kerültek hozzá. Giancarlo azonnal elszakadt csapattársától, és megkezdte a felzárkózást a Ferrarikra.
Az első motorproblémára sem kellett sokat várni. Jacques Villeneuve autójának BMW motorja a pálya belső szakaszán megadta magát, így a kanadai versenyző a hetedik helyről volt kénytelen feladni a küzdelmet. Kiesésével a Williams német pilótája, Nico Rosberg feljött az egy pontot érő nyolcadik helyre.
Rubens Barrichello a 24. körben megkezdte a boxkiállások első körét. A brazil versenyző használt abroncsokat és 20 körre elegendő üzemanyagot kapott. A Honda Racing pilótája a hetedik helyen folytatta a körözést.
Az élversenyzők közül Michael Schumacher hajtott ki elsőként a boxba a 29. körben, akit a Renault olasz pilótája, Giancarlo Fisichella követett. Egy körrel később az élről Massa is beállt a szerelők közé, ám mivel Schumacher fantasztikus időt autózott felvezető körén, a két Ferrari helyet cserélt az első kiállást követően. A 30. körben Alonso is elszánta magát a kiállásra. A spanyol pilóta Ralf Schumacher elé, az ötödik helyre tért vissza.
Az első kiállások után a Ferrari versenyzői továbbra is az élen álltak. Őket a Toyota színeiben futó Jarno Trulli követte a harmadik helyen, ám az olasz pilóta még nem volt kint a boxban. A negyedik helyen Fisichella tanyázott, akit Alonso követett Ralf Schumacher előtt. A pontszerzők sorát Rubens Barrichello és Nico Rosberg zárta.
Trulli végül a 39. körben, a verseny felénél állt ki a boxba, ahol annyi üzemanyagot kapott, hogy teljesíteni tudja a maradék versenytávot. A Toyota versenyzője a hetedik helyen folytatta tovább a körözést, de az előtte állóknak még hátra volt egy kiállásuk.
Húsz körrel a futam vége előtt Massa megkezdte a boxkiállások utolsó körét. A Ferrari brazil pilótáját Fisichella követte, aki éppen, hogy csak vissza tudott jönni az egy kiállással operáló Trulli elé. Időközben Schumacher is kilátogatott a szerelők közé, és kényelmesen visszaállt az élre.
Az 55. körben Alonso is elszánta magát a kiállásra. A Renault spanyol versenyzője újabb helyeket bukott, hiszen mindkét Toyota elment mellette, így visszacsúszott a hatodik pozícióba. Tíz körrel a futam vége előtt azonban Ralf Schumacher autója megadta magát, így Alonso felugrott az ötödik helyre.
A Ferrari fantasztikusan szerepelt az Amerikai Nagydíjon, ahol az olaszok megszerezték idei első kettős győzelmüket. Schumacher és Massa mögött a Renault olasz versenyzője, Giancarlo Fisichella végzett, akit a boxból rajtoló, egy kiállással futó Jarno Trulli követett a negyedik helyen. A világbajnoki cím birtokosa az egész verseny alatt küszködött, és csak az ötödik helyen ért célba. A pontszerzők sorát a Honda Racing brazilja, Rubens Barrichello, a Red Bull skót titánja, David Coulthard, és a Toro Rosso pilótája, Vitantonio Liuzzi zárta.
A 22 indulóból mindössze csak kilencen értek célba, így az utolsó helyen befutó Nico Rosberg bosszankodhat, hogy lecsúszott a pontszerző helyekről. Schumacher győzelmével 19 pontra faragta hátrányát a pontversenyben Fernando Alonsóval szemben, így továbbra is nyitott maradt az idei bajnokság.