A Ferrari borzalmasan gyengén teljesített a verseny első felében, ugyanis a Bridgestone intermediate abroncsai egyszerűen nem tapadtak megfelelően. Az idő múlásával, ahogy kezdett felszáradni a pálya, Schumacher egyre jobb időket autózott, ám a hétszeres világbajnok akkor teljesítette utolsó kiállását, mikor a pálya még nem volt elég száraz ahhoz, hogy száraz gumikat tegyenek fel az autójára, így a német versenyzőnek még egyszer ki kellett volna állnia a boxba, hogy ideális körülmények között fejezhesse be a Magyar Nagydíjat.
Bár jóval lassabb volt riválisainál, Schumacher úgy döntött, hogy kockáztat, és nem cseréli le abroncsait a futam utolsó szakaszában, mert egy esetleges kiállással visszacsúszna a hatodik hely környékére, míg ha versenyben marad, jó esélye lehet a dobogóra. Ahogy arra számítani is lehetett először de la Rosa ment el a hétszeres bajnok mellett, majd megérkezett Schumacher nyakára Heidfeld, ami végzetes volt számára.
A két német három körrel a verseny vége előtt összecsapott, ám a nagy kakaskodásban a BMW és a Ferrari kerekei összeértek, aminek következtében Schumacher autója megsérült, irányíthatatlanná vált, így pontszerző helyről fel kellett adnia a küzdelmet, pedig akkor legnagyobb riválisa, Alonso már nem volt versenyben.
Bár sokan kritizálták a Ferrari vezetőségét a kockázatos döntés miatt, Schumacher nem bánta meg, hogy megpróbálta intermediate abroncsokkal befejezni a Magyar Nagydíjat.
"Utólag mindig okos az ember: talán le kellett volna mondanunk a dobogóról a biztos pontszerzés érdekében. Azonban én ilyen vagyok" - mondta Schumacher. "A végsőkig harcolok, soha nem adom alább, és a maximumot akarom kihozni a helyzetekből, ezért is nyerek olyan gyakran. Még öt verseny hátra van. Semmi nincs veszve, és mindent megteszek annak érdekében, hogy az idei évben megszerezzem nyolcadik bajnoki címem."
A világbajnoki esélyes Alonso és Schumacher között továbbra is tizenegy pont a különbség.