Azzal, hogy az év végén elhagyja a Forma-1-et a Michelin, a 2007-es idényben a teljes mezőnyt a Bridgestone látja majd el abroncsokkal. A japán cégóriás egyeduralma 2010 végéig garantált a királykategóriában, ezzel is akarja a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kordában tartani a sebességet a versenypályákon.
A 2008-as idényben ismét visszatérnek a slick gumik a sportba, melyek használatát éppen biztonsági okokra hivatkozva majd tíz évvel ezelőtt, 1997 végén tiltotta be a FIA. 1998-ban az elől három, hátul négy rovátkával ellátott abroncsok jöttek be a Forma-1-be, míg 1999-ben mind elől, mind hátul egyaránt négy rovátkával ellátott abroncsokat követeltek meg az elitkategóriában a kanyarsebesség csökkentésének érdekében.
Mivel már a jövő évben egybeszállítós rendszer lép életbe a Forma-1-ben, jó esély van arra, hogy a szövetség már a 2007-es idénytől engedélyezi a slick gumik használatát a sportban, mondván kérésükre a Bridgestone úgy alkotja majd meg a keveréket, hogy azzal ne nőjön drasztikusan az autók kanyarvételi sebessége.
A grandprix.com értesülése szerint a Ferrari ezen felbuzdulva pár héttel ezelőtt megkezdte a Bridgestone GP2-es abroncsainak tesztelését, hogy megnézze, mekkora javulást várhatnak majd a slick gumiktól. Az eredmény meglepő volt, hiszen körönként 2-3 másodpercet javultak az idők, mely a megnőtt futófelületnek, és ezzel a jóval nagyobb kanyarvételi sebességnek volt köszönhető - éppen amit a FIA el akar kerülni.
A szövetség azonban tudja, a slick gumik bevezetésével, illetve az autó aerodinamikai leszorító erejének csökkentésével, sokkal izgalmasabbá teheti a versenyeket. Ám mivel a barázda nélküli abroncsokkal a kanyarsebesség óhatatlanul nőne, úgy kellene megváltoztatni az autó aerodinamikájára vonatkozó regulákat, hogy azok kiegyenlítsék a nagyobb futófelülettel rendelkező gumik használatából fakadó sebességnövekedést.
Erre egy jó megoldás lehet a CDG szárnytopográfia bevezetése, ami azonban számos más problémát is felvet.