37 fokos levego és 53 fokos aszfalthomérséklet fogadta a versenyzoket a Török Nagydíjon, ahol ideális körülmények között vette kezdetét a isztambuli megmérettetés.
A pole pozícióból induló Felipe Massa remekül kapta el a rajtot, így elsőként vehette be a célegyenes utáni kanyart. A Ferrari hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher a pálya piszkos oldaláról indulva egy kicsit beragadt, ezért mindkét Renault megérkezett mellé. A hétszeres világbajnok nagyon agresszíven tartotta második helyét, így Alonsónak vissza kellett vennie. Az első kanyar legnagyobb vesztese, Giancarlo Fisichella volt, aki megpördült.
Az olasz versenyző keresztbeállt a pályán, ami komoly kalamajkát okozott. Többen is megcsúsztak, és egymásnak ütköztek. A biztonsági autót azonban nem küldték be a pályára. Szerencsére különösebb probléma nélkül tovább tudott menni a mezőny. Raikkönen bal hátsó defektet kapott, azért az első kör végén ki kellett hajtania a boxa. Fisichella is meglátogatta a szerelőit, hogy új orrkúpot kapjon. A Renault olasz versenyzője visszacsúszott a 17. helyre. A rajtot egyébként a kilencedik pozícióból induló Webber kapta el a legjobban, aki felugrott az ötödik helyre.
Raikkönennek már a boxban is problémái voltak. A finn pilóta rengeteg időt töltött a szerelők társaságában, ám egy körrel később véget ért számára a küzdelem, mikor a McLaren irányíthatatlanul a gumifalba csapódott. Kimi szerencsére sérülés nélkül megúszta az esetet.
Mivel a pálya még mindig tele volt törmelékkel, folyamatos sárga zászlós jelzés volt érvényben. Az ötödik körnél járva a Ferrari versenyzői már majd tíz másodperccel vezettek Alonso előtt, akit nem sokkal lemaradva Button követett a negyedik helyen.
Schumacher időközben egyre jobb időket futott, és megkezdte a felzárkózást az élen álló Massához. A tizedik körnél járva Massa majd 3 másodperccel vezetett csapattársa előtt, akit további hét másodperccel lemaradva Fernando Alonso követett a harmadik helyen. A negyedik pozícióban Jenson Button autózott, akit a Williams ausztrál versenyzője, Mark Webber követett az ötödik helyen. Mögötte a BMW Sauber lengyel versenyzője, Robert Kubica folyamatosan zárkózott fel Webber mögé, míg a pontszerzők sorát Nico Rosberg és Christian Klien zárta.
A Toro Rosso olasz versenyzője, Vitantonio Liuzzi a tizenkettedik körben a célegyenes utáni kanyarban megpördült, elmondása szerint blokkoltak a kerekei, és az ideális íven "leparkolt" a pályára. A verseny szervezői egy kicsit hezitáltak, majd beküldték a pályára a biztonsági autót.
Ahogy arra számítani is lehetett, a versenyzők tömegesen érkeztek be a boxba. A két Ferrari nyitotta a sort. Az olaszok versenyzői egymás után álltak be a szerelők közé, ám mivel olyan közel voltak egymáshoz, hogy Schumachernek várnia kellett a tankolásra, ami lehetőséget teremtett Alonsónak arra, hogy elmenjen riválisa mellett.
A biztonsági autó mögött Massa, Alonso, Schumacher és Button volt a sorrend, mikor a 15. kör végén ismét elrajtolhatott a mezőny.
Ahogy azt tanítják, Massa lefogta a mezőnyt, majd a célegyenesre ráfordító kanyarban kilőtt. Alonso megelőzte a körhátrányban lévő Heidfeldet, míg Schumacher csak később tudott elmenni a BMW Sauber versenyzője mellett, így Alonso egy kis előnyhöz jutott. A Renault spanyol pilótája azonban meglepetésre gyorsabb volt a biztonsági autós periódus utáni körökben, így a mögötte autózó Schumacher nem tudott közelebb kerülni hozzá. Massa azonban a mezőny leggyorsabbjaként, folyamatosan szakadt le a követő bolytól.
A mezőny hátsó régiójában hatalmas volt a forgalom, ugyanis voltak olyanok, akik nem álltak ki a biztonsági autós periódus alatt, így a gyorsabb versenyzők elé kerültek. A huszadik körben Kubica fantasztikus manőversorozattal kápráztatta el a közönséget. Először elment Webber mellett, majd Fisichellával csatázott egy hatalmasat, ám a Renault olasz pilótája az autó teljesítményének köszönhetően végül maga mögött tudta hagyni a lengyel sofőrt.
A legnagyobb csata azonban Trulli és Barrichello között bontakozott ki, akik az egy pontot érő nyolcadik helyért harcoltak, ám még egyikük sem volt kint a boxban. A huszonötödik körben Trulli állt ki elsőként, így Barrichello előtt megnyílt az út, aki élt is a lehetőséggel, és egyre jobb időket autózott, így első kiállását követően visszatért Trulli elé. Eközben Nico Rosberg feladta a küzdelmet, miután a Cosworth motor megadta magát.
A verseny felénél járva Massa hét másodperccel vezetett a második helyen autózó Alonso előtt. Schumacher a 27. körben megcsúszott az egyik kanyarban, és majd négy másodpercet eldobott, így nyolc másodpercre nőtt a lemaradása Alonsóval szemben. Ennek eredményeképpen a negyedik helyen autózó Jenson Button teljesen megérkezett Michael nyakára, ám a Ferrari hétszeres világbajnoka később ismét felvette a versenytempót. A pontszerzők sorát de la Rosa, Fisichella, Ralf Schumacher, és Robert Kubica zárta.
Pedro de la Rosa a 30. körben állt ki először a boxba, és annyi üzemanyagot kapott, hogy teljesíteni tudja a maradék versenytávot. A McLaren spanyol versenyzője visszacsúszott a hetedik helyre, ám már nem kellett több üzemanyagot vételeznie. Eközben az első három helyezett - Massa, Alonso, Schumacher - tizedre azonos időket autózott. A boxkiállások utolsó köre előtt az élen állók fantasztikus időket autóztak, egymástól vették el a legjobb köridőket.
Tizenkilenc körrel a futam vége előtt Felipe Massa és Fernando Alonso megkezdte az élmenők közül a kiállások utolsó körét. Ezzel Schumacher átvette az ideiglenes első helyet, így megkapta az esélyt a felzárkózásra. A német versenyző folyamatosan javított a legjobb időkön, ám még mindig nem gyűjtött össze annyi előnyt, hogy utolsó kiállását követően megelőzze Alonsót, aki eközben csak egy másodperccel futott lassabb köröket.
Tizenöt körrel a verseny vége előtt Schumacher is teljesítette utolsó kiállását. A Ferrarit megtankolták, új gumikat kapott, ám Alonso mögé a harmadik helyre tért vissza. A kettejük közti különbség ekkor mindössze csak egy másodperc volt, így a német versenyző rengeteget hozott azzal, hogy később teljesített utolsó kiállását.
Schumacher egyre közelebb került Alonsóhoz, és csak az alkalomra várt, hogy elmenjen riválisa mellett, miközben Massa egyre jobban szakadt el tőlük, és robogott pályafutása első futamgyőzelme felé. Schumacher a pálya első és utolsó szaktorában gyorsabb volt Alonsónál, de majd négy tizedmásodpercet vesztett a középső szakaszon, így a kettejük közti különbség körről körre változatlan maradt.
Kilenc körrel a futam vége előtt Schumacher teljesen megérkezett Alonsó mellé, ám a spanyol vissza tudta verni a Ferrari támadását, így megtartotta második helyét. Folytatódott tovább a csata. Az élen álló Massa közben elkezdett spórolni, 1:30-as időket autózott.
Schumacher és Alonso világbajnokhoz méltóan védekezett, illetve támadott, ám a futam végéig maradt köztük a különbség. Felipe Massa senkitől sem zavartatva megszerezte pályafutása első futamgyőzelmét, míg Alonso újabb két ponttal növelte előnyét Schumacherrel szemben az egyéni bajnokságban. A Ferrari azonban két pontra megközelítette a Renault-t a konstruktőrök versenyében.
A negyedik helyen a Honda brit pilótája, Jenson Button végzett, akit a McLaren spanyolja, Pedro de la Rosa követett. A pontszerzők sorát Giancarlo Fisichella, Ralf Schumacher, és Rubens Barrichello zárta.