Bár a két francia nagyvállalat fantasztikusan kezdte az évet, az Amerikai Nagydíjon fordult a kocka, és a Ferrari-Bridgestone páros úgy tűnik, előnybe került riválisával szemben. Ennek eredményeképpen négy versennyel a szezon vége előtt az olaszok két pontra megközelítették a Renault-t a konstruktőrök versenyében, így a végjáték roppant kiélezett küzdelmet hozhat.
Michael Schumacher az Amerikai Nagydíjon aratott győzelmét újabb két elsőséggel toldotta meg, mellyel jócskán faragott hátrányából Alonsóval szemben, aki ugyan a hétvégi Török Nagydíjon két pontot elcsent a hétszeres világbajnoktól, mégis csak tizenkét egységgel vezet az egyéni összetettben, miközben a Ferrari gyorsaságban továbbra is veri a mezőnyt.
Fernando már a hét elején elmondta, hogy a gumik döntik majd el a bajnoki cím sorsát, így a Michelin abroncsok teljesítményén sok fog múlni a következő versenyeken. A francia gumigyártó éppen ezért intenzív tesztprogramba kezdett a héten Olaszországban, hogy partnercsapatai a csúcson fejezhessék be az idei évet.
"Egy igen intenzív tesztprogramot teljesítünk a héten Monzában" - mondta a Michelin F1-es részlegének vezetője, Nick Shorrock. "A szezon elejétől fogva keményen dolgozunk, de az utolsó versenyek előtt egy még átfogóbb programba kezdünk, hogy új megoldásokat találjunk az idény közben felmerült problémákra."
"Rengeteg összetételt, és különböző konstrukciókat tesztelünk, hogy megnézzük, miként teljesítenek azokkal partnereink. A Renault-val az egész szezon során szoros együttműködésben dolgoztunk, de most a szezon végjátékában minden eddiginél intenzívebb programot hajtunk végre, hiszen célunk az, hogy az első helyen végezzünk."