Azt követően, hogy a Michelin az év végén elhagyja a Forma-1-et, a 2007-es idényben a Bridgestone egyedüli beszállítóként látja majd el termékeivel az egész mezőnyt, mellyel jócskán megnőnek a japán nagyvállalat logisztikai, illetve gyártási költségei.
Ennek elkerülése érdekében a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) már korábban is több javaslatot tett, melyek közt szerepelt az évközi tesztek számának csökkentése, illetve a szabályozott abroncsok bevezetése.
A Bridgestone azonban most egy teljesen új megoldással állt elő. A japán beszállító ugyanis követni szeretné az amerikai Champ Car szériában már jó ideje remekül működő szabályrendszert, miszerint minden csapat kétfajta gumikeveréket kap a versenyhétvégére, melyeket az idei évvel ellentétben kivétel nélkül el kell használniuk a versenyen.
Eddig a csapatoknak a rendelkezésükre bocsátott kétfajta keverék közül kellett kiválasztaniuk, hogy melyikkel szeretnék megkezdeni az időmérő edzést, illetve a vasárnapi versenyt. Az új szabályrendszer értelmében viszont nem lenne választásai lehetőségük, maximum csak abban, melyik keverékkel kezdik meg a versenyt, és melyikkel fejezik be.
Ez abból a szempontból is jó lenne, hogy ismét komoly taktikai csatáknak lehetnénk szemtanúi a versenyen, még akkor is, ha a jövő évben életbe lép az egybeszállítós rendszer a Forma-1-ben. Korábban sokan kritikusan nyilatkoztak a jövőben kialakuló helyzetről, mert véleményük szerint a gumiháború megszűnésével nem lesz igazi küzdelem a királykategóriában.
Hogy a kommentátorok, illetve a nézők dolgát megkönnyítsék, a Bridgestone olyan javaslatot tett, hogy különböző színű emblémákkal látja el az egyes keverékeket, ezzel mindenki számára egyértelművé téve, mi folyik a pályán, és a csapatok milyen stratégiát alkalmaznak.
Az új rendszer bevezetésével sokkal kevesebb abroncsot pazarolnának el az alakulatok, hiszen míg az idei évben a gumiabroncsok fele a pénteki edzések után haszontalanná válik, addig jövőre mindkét gumikeveréket el kellene fogyasztaniuk az istállóknak.
Ugyan a tárgyalások előrehaladott stádiumban vannak, a Bridgestone vezetősége elárulta, még semmire sincs garancia: "Folyamatosan zajlanak a tárgyalások, azonban a jövő évi gumiszabályokról egyelőre még nem született egyetértés" - mondta Hirohide Hamashima.
Az egyezségnek viszont minél előbb meg kell születnie, hogy a Bridgestone elegendő abroncsot tudjon biztosítani a csapatoknak a téli tesztekre.