Azt követően, hogy a Ferrari toronymagasan megnyerte a szombati időmérő tréninget, mindenki arra számított, hogy a verseny már lefutott. Ennek ellenére az olaszok versenyzői képtelenek voltak elszakadni a mezőnytől, Alonso az egyre jobban teljesítő Michelin gumikkal folyamatosan nyomás alatt tartotta Schumachert, aki egy pillanatra sem pihenhetett.
A nagy hajtásnak meg is lett az eredménye, Schumacher autója tizenhét körrel a futam vége előtt kék füstfelhőt eregetve ki magából megadta magát. A V8-as motor - mely két hete Massa autójában is meghibásodott Kínában - kilehelte lelkét, és a 2000-es Francia Nagydíj óta először hagyta cserben a hétszeres világbajnokot.
Alonso ezzel megszerezte a győzelmet, és az azzal járó tíz pontot, mellyel karnyújtásnyira került hozzá az idei bajnoki cím. A Renault spanyol versenyzőjének már csak egy pontot kell szereznie a szezonzáró Brazil Nagydíjon ahhoz, hogy megvédje világbajnoki címét, míg Schumacher csak abban az esetben szerezheti meg pályafutása nyolcadik trófeáját, ha megnyeri a futamot, és Alonso egy pontot sem szerez.
A Ferrari sincs könnyebb helyzetben. Fisichella harmadik helyével a Renault kilenc pontra növelte előnyét a konstruktőrök versenyében, így még egy kettős Ferrari siker sem garantálná az olaszok vb-címét Brazíliában.
Az utolsó futam tehát minden eddiginél nagyobb izgalmakat tartogat, hiszen ha csak az elmúlt két versenyt nézzük, akkor elmondhatjuk, mindkét esetben az esélyesebb maradt alul riválisával szemben. Ha tehát ez a tendencia folytatódik, Schumacher akár meg is fordíthatja a bajnokság állását, és világbajnokként búcsúzhat a Forma-1-től - ám ehhez mindennek össze kell jönnie.