Azzal, hogy Michael Schumacher a Ferrari motor meghibásodása miatt a verseny idő előtti feladására kényszerült Japánban, Fernando Alonso tíz pontra növelte előnyét riválisával szemben, mellyel karnyújtásnyira került tőle az idei bajnoki cím.
Mivel a Renault is magabiztosan vezet a konstruktőrök versenyében, nem szükséges felesleges kockázatot vállalnia a szezon utolsó versenyén. A Michelin vezetősége azonban úgy gondolja, hatalmas hibát követnének el azzal, ha túlságosan a biztonságra játszanának Brazíliában.
"Természetesen nem fogunk agresszíven hajtani, ahogy azt például Magny-Cours-ban tettük" - mondta a Michelin F1-es programjának vezetője, Nick Shorrock. "Azonban jól kell teljesítenünk, és ez ügyben rengeteget beszélgettünk a Renault vezetőségével. A gumikra hatalmas feladat hárul a szezon utolsó megmérettetésén."
"Nem lesz egyszerű számunkra a hétvégi verseny, mert Brazíliában búcsúzunk a Forma-1-től. Mindenképpen jól akarunk szerepelni. Természetesen nyugodtabbak vagyunk, mint Szuzukában voltunk, de még bármi megtörténhet, és egyelőre még semmi nincs eldöntve, a bajnokságot még senki nem nyerte meg" - folytatta a szakember. "A verseny után szomorúak leszünk, de bízom benne, hogy az eredmény mosolyt csal majd az arcunkra. A futamot követően egy partit rendezünk, ahova azokat hívjuk majd meg, akik nélkül a Michelin nem lehetett volna ilyen sikeres a Forma-1-ben."
A 2007-es idénytől a Bridgestone egyedüli beszállítóként látja majd el a csapatokat a Forma-1-ben.