A FIA Motorsport Világtanács (WMSC) szerdán ült össze Barcelonában, ahol megvitatta, majd jóváhagyta a 2007-es, illetve a 2008-as szabályokat.
A WMSC döntésének értelmében a jövő évtől a csapatok nem alkalmazhatnak harmadik autót a versenyhétvégéken, ám a két versenygépen három pilóta is osztozhat a pénteki kilencven percre meghosszabbított szabadedzéseken, így a harmadik számú versenyzők továbbra is lehetőséget kaphatnak a hétvégéken.
Annak ellenére, hogy a Michelin kiszállása után a jövő évben egyedüli beszállítóként lesz jelen a Bridgestone a Forma-1-ben, a csapatok a korábbinál jóval több, szám szerint 14 szett száraz aszfaltra alkalmatos gumit használhatnak el egy versenyen, négyet pénteken, míg a maradék tizet a hétvége további részében. A csapatok minden egyes versenyre kétfajta összetételű abroncsot kapnak, melyek közül egyet kell kiválasztaniuk a pénteki nap végén.
A motoroknak továbbra is két versenyt kell kibírniuk, ám a hétvégék pénteki napjai nem számítanak bele ebbe a ciklusba, melytől a szövetség azt reméli, hogy az első két edzés mozgalmasabbá válik majd a jövő évben. A 2006-os szezon utolsó két versenyét követően befagyasztott motort kell használniuk a csapatoknak egészen a 2010-es idény végéig.
A 2008-as idénytől bevezetésre kerül az egységes elektronikai rendszer. A motorcsere tíz, míg a váltócsere öt rajthelyes büntetést von maga után. A váltóáttételt versenyhétvégenként egyszer lehet megváltoztatni, a FIA szigorú ellenőrzése mellett.