A szokásostól eltérően a 2007-es idény nyitóállomása után egy háromhetes szünet következik, mely komoly aggodalmat okoz a csapatok számára. A mezőny tagjai ugyanis mindenképpen tesztelni szeretnének a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat követően, ám rengeteg pénzükbe kerülne, ha el kellene utazniuk Európába, majd onnan azonnal vissza Ázsiába. Az is komoly fejtörést okoz a vezetők számára, hogy miként szervezzék meg azt az időszakot, küldjék-e vissza a csapattagokat Európába, avagy szállásolják inkább el őket Ázsiában.
Éppen ezért olyan megoldást keresnek, mely mindenki számára megfelelő. Ez pedig az lenne, ha a jövő évben egyedüli beszállítóként tevékenykedő Bridgestone a Maláj Nagydíjnak helyet adó Sepangban tesztlehetőséget biztosítana számukra. A csapatok vezetői már meg is egyeztek abban, hogy március 27. és 29. között Sepangban tesztelnek, ám erre még a japán gumigyártónak is áldását kell adnia.
A malajziai tesztprogram egyébként remek lehetőséget biztosítana a résztvevők számára, hogy kipróbálják fejlesztéseiket, hiszen az időjárás itt sokkal ideálisabb az év ezen szakaszában, mint az angliai Silverstone-ban, ahol a korábbi tervek szerint készülnének.
"A sepangi tesztet feltüntettük 2007-es tervünkben, ám még semmi nincs véglegesítve" - mondta a Bridgestone sajtószóvivője az Autosport-nak. "A Bridgestone jelenleg is azt vizsgálja, milyen többletköltségekkel járna ez a tesztprogram, ám most legfőbb feladatunk, hogy az év végi tesztekre koncentráljunk."
A csapatok továbbá azt is fontolgatják, hogy a tavalyi évhez hasonlóan néhányan a szezonnyitó előtt Bahreinbe utaznak tesztelni. Az előzetes tervek szerint február 22. és 24., illetve február 27. és március 1. között lesz erre lehetőségük.