A csapatok két héttel ezelőtt az első téli tesztprogramnak helyet adó Barcelonában próbálhatták ki először a Bridgestone 2007-es idényre szánt abroncsait, azokon belül is a keményebb összetételű termékeket, melyekkel pár nap alatt meg is barátkoztak.
Az elmúlt héten a japán cégóriás a puhább keverékeket is a csapatok rendelkezésére bocsátotta, így a teljes mezőny megkezdhette azok tesztelését. Bár egyesek nem panaszkodtak az új összetételű gumik miatt, Ralf Schumacher elárulta, a hosszú etapok alatt kiderült, borzalmasan nehéz lesz vigyázni a puha specifikációjú abroncsokra a versenyen, így az autók jó kezelhetősége kulcsfontosságú lesz 2007-ben, ugyanis könnyen irányíthatatlanná válhat az autó a futam közben.
"Sokkal nehezebb volt megtalálni az autó helyes beállításait a Jerezben használt gumikkal, mint egy héttel korábban Barcelonában" - mondta Ralf az Autosport-nak. "Úgy tűnt, hogy a puhább keverékek nem fekszenek annyira nekünk, mint a Barcelonában használt keményebb összetételű abroncsok. Érdekes módon kisebb a tapadásuk, így nehézkes az autó irányítása."
"A hosszú etapok alatt az autó hátuljának egyensúlya teljesen felborul, és úgy láttam, hogy ez másoknál is hasonló. Már Barcelonában is éreztük ennek az előjelét, de úgy gondolom, hogy ez mindenki számára hatalmas kihívás lesz a jövő évben" - folytatta a német versenyző, aki szerint egy megfelelő karosszériával áthidalhatók lesznek a nehézségek.
"Rengeteg dolog van még, amit át kell gondolnunk. Módosítanunk kell a kipörgés gátlón, és át kell még gondolnunk, miként állítsuk be az autó hátsó részét. Úgy gondolom, hogy egy megfelelően beállított versenygép az átlagosnál nagyobb előnnyel járhat majd a jövő évben. Az lesz a nyerő, akinek az autója a legjobban kíméli majd az abroncsokat."