Mivel 2007-ben befagyasztják majd a motorokat, és a Bridgestone egyedüli gumiszállító lesz, ezért Niki Lauda úgy gondolja, hogy az egyéni világbajnoki cím sorsa elsősorban a szélcsatornában fog eldőlni.
"Minden az autón, illetve egészen pontosan a karosszérián fog múlni"- nyilatkozta Lauda. "A motorok lényegében egyformák, a gumik úgyszintén. Aki aerodinamikailag a legjobb autót tudja rajthoz állítani, jelentős előnybe kerül majd."
"Ehhez viszont napi 24 órát kell dolgoznia a csapatoknak a szélcsatornában. Melbourne-ben és Kuala Lumpurban már pontos képet kaphatunk arról, hogy ki mire jutott a téli felkészülési időszakban. Szóval véleményem szerint a konstrukciók fognak dönteni, de természetesen a pilótáknak is fontos szerepe lesz"- fejtette ki véleményét a háromszoros világbajnok.
Ebből kiindulva Lauda kiélezett, izgalmas szezont vár, mivel az élcsapatok technikája közel azonos szinten lesz, így a pilóták kvalitása dönt majd. A Ferrarinál Michael Schumacher visszavonulása után új éra kezdődik, a McLaren-Mercedes két új szerzeménnyel, Fernando Alonsóval és Lewis Hamiltonnal áll rajthoz, míg a Renault párosában (Giancarlo Fisichella és Heikki Kovalainen) sok szakértő kételkedik.
"A Renault-nak van a legjobb autója, de Kovalainen révén olyan pilótájuk is lesz, aki még soha nem versenyzett a Forma-1-ben. Az elmúlt két év világbajnoka, Alonso a McLarenhez szerződött, ahhoz a csapathoz, amely tavaly köztudottan nem a legjobbak közé tartozott."
Lauda egykori csapatát, a Ferrarit is kritizálta: "Raikkönennek Schumachert kell pótolnia az olasz csapatnál. Ez nagyon nehéz feladat, hiszen a német éveken keresztül csak nyert. Kiminek roppant keményen kell majd dolgoznia, ami eddig nem mindig ment neki. Már nagyon várom, hogy melyik autó-pilóta csomag mire lesz képes"- fejezte be Niki Lauda.