Azt követően, hogy a Michelin az év végén elhagyja a Forma-1-et, a 2007-es idényben a Bridgestone egyedüli beszállítóként látja majd el termékeivel a teljes mezőnyt.
Mivel a Bridgestone már a tervezettnél korábban egyeduralkodóvá válik a királykategóriában, a csapatok úgy érzik, a japán nagyvállalat kötelessége, hogy egyenlő feltételeket biztosítson összes partnere számára.
Megbízható források azonban úgy tudják, hogy a Bridgestone más-más feltételekkel kötött szerződést az egyes csapatokkal, így vannak, akiknek fizetniük kell a gumikért, míg mások ingyen kapják azokat.
Az Autosport magazin úgy tudja, hogy egyes csapatoknak 5 millió dollárt kell fizetniük a jövő évben a verseny-, illetve tesztgumikért a japán beszállítónak, míg mások ingyen és bérmentve kapják az abroncsokat, noha 2008-tól nagy valószínűséggel mindenkinek fizetnie kell az extra tesztgumikért.
A csapatvezetők természetesen aggódnak a kialakult helyzet miatt, és mindent megtesznek annak érdekében, hogy a Bridgestone egyenlő feltételeket biztosítson számukra a jövőben. A Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone biztosította a csapatokat afelől, hogy rááll a témára, és megpróbálja megoldani a helyzetet.
Eközben a Bridgestone sajtószóvivője a következőket mondta: "A Bridgestone megdöbbenve értesült arról, hogy a csapatvezetők legutóbbi ülésén a gumikról is szó esett. A csapatok velünk kötött szerződései abszolút bizalmasak, így azok részleteinek közlése tilos. A Bridgestone már a 2007-es idénytől egyedüli beszállítóként tevékenykedik majd a Forma-1-ben, és a FIA által lefektetet szabályokat betartva látja majd el termékeivel a teljes mezőnyt. A szabályok kimondják, hogy mindenkinek egyenlő mennyiségű, és azonos specifikációjú gumikat kell szállítanunk a versenyekre, illetve a tesztekre. Tisztában vagyunk a szabályokkal, és betartjuk őket."
"Célunk az, hogy mindenki számára egyenlő feltételeket biztosítsunk. A csapatokkal kötött szerződéseink szabályosak. 2008-tól 2010-ig pedig a Forma-1 hivatalos gumibeszállítójává lépünk elő, mikor a FIA által lefektetett szabályokat maximálisan betartva látjuk majd el a csapatokat termékeinkkel."
A japán cégóriáshoz közel álló források szerint a 2008-as idénytől az extra gumikért fizetniük kell majd a csapatoknak, így azoknak, akik több időt kívánnak eltölteni a szélcsatornában, mélyen a pénztárcájukba kell nyúlniuk.