Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a Versenyzők Érdekvédelmi Szervezete (GPDA) az elmúlt hónapokban aggodalmát fejezte ki a barcelonai és a valenciai pályák biztonságával kapcsolatban, miután szintén ugyanezen okok miatt komoly vitát váltott ki a monzai ring illetékesei és a FIA között a nyári szünetet követően.
Az angol F1Racing magazin decemberi számában azonban Mosley felszólalt, és figyelmeztette a GPDA tagjait, tartsák magukat távol az ügytől, ugyanis csakis a FIA technikai szakértőinek a feladata felülbírálni a pályák biztonságát, és javaslatokat tenni a biztonság javításának érdekében.
"Úgy gondolom, hogy csakis a szakértők tudják megállapítani egy pálya biztonságát, a versenyzők ehhez nem értenek" - írta Mosley a brit szaklapban. "Például a GPDA egyik vezetője egyszer azt mondta nekem, hogy biztonságosabb lenne a versenyzés a szélesebb slick gumikkal, mert az autót hatékonyabban lehetne fékezni."
"Erre én azt mondtam, hogy egy papíron be tudom bizonyítani neki, hogy ez a megoldás sokkal veszélyesebb, mert a nagyobb tapadás miatt komolyabb baj is történhet a balesetekkor. Akkor feltette a kérdést, hogy vajon megértené-e az én számításaimat. Jelenleg azonban a dolgok sokkal bonyolultabbak annál, hogy azt mindenki megértse. Egyik versenyző sem lenne képes arra, hogy áttervezze autójának elektronikáját, ezért sem értem, miért ütik bele az orrukat a pályák biztonságába."