A német autógyártó nagyvállalat karácsony előtt meglepő döntésre szánta el magát, és ahelyett, hogy egy második szélcsatornát állított volna hadrendbe, egy újabb szuperszámítógép beszerzése mellett tette le a voksát, mely húzást akkor sokan baklövésnek tartottak.
Igen ám, de a vezetőségnek jó oka volt arra, hogy beszerezze a világ egyik legnagyobb teljesítményű ipari számítógépét, az Albert 2-t. Bár a riválisok többsége újabb szélcsatornák építésére szánta el magát, a BMW Sauber egy sokkal radikálisabb megoldást választott, ami Theissen szerint meghozza a várt eredményeket.
"Ha utol szeretnéd érni a nagy játékosokat, a tapasztalt ellenfeleket, akkor át kell gondolnod a stratégiádat" - mondta Theissen az Autosportnak. "Ha ugyanúgy cselekszel, ahogy a többiek, akkor maximum arra van esélyed, hogy felzárkózz mögéjük."
A német-svájci alakulat más csapatokkal ellentétben a számítógépes szimulációkra, azon belül is a CFD-re (számítógépes áramlásdinamikai szimuláció) kívánja fektetni a legfőbb hangsúlyt. A gárda aerodinamikai szakembere, Willem Toet szerint az elmúlt évek tendenciája a jövőben is folytatódni fog, és a szélcsatornák helyét idővel átveszik az ipari számítógépek, ugyanis ezek a nagyteljesítményű berendezések sokkal pontosabb és precízebb adatokat szolgáltathatnak, mint a szélcsatornák, noha azok használata nem lesz teljes mértékben kiváltható a computerekkel.
"Számtalanszor elbuktunk már a szélcsatornában, mikor az abroncsok deformálódását próbáltuk vizsgálni nagy sebességeknél" - magyarázta Toet, mikor a szélcsatornák hátrányairól beszélt. "Csak függőlegesen tudsz vizsgálódni, mert ha megpróbálsz oldalirányból dolgozni, annak csúnya vége lesz. Hatalmas súrlódási erőket kell generálnod ahhoz, hogy képes legyél oldalirányból vizsgálni az autót. Egy valódi autó dinamikusan csúszik, és ezt a szélcsatornában nem lehet szimulálni, azonban egy számítógép képes erre. A technológia igazán csak ezen a téren fejlődik."
"Mindenki a költségcsökkentésről beszél. Ezen a téren is jobbak a számítógépek, hiszen üzemeltetésük jóval olcsóbb, mint a szélcsatornáké. 100 millió dollárokról beszélnek a szélcsatornák kapcsán, ami óriási összeg" - folytatta a szakember, aki megpróbált rávilágítani arra, csapata miért döntött úgy, hogy beruház egy új számítógépre.
Bár a BMW Sauber rengeteget fejlődött az elmúlt évben, Theissen nem ringatja álomvilágba magát, hiszen jól tudna, nem lesz egyszerű az idei év számukra, és a győzelmek még váratnak magukra.
"Ha az ember gyors sikereket ér el, akkor azzal az a probléma, hogy az elvárások sokkal nagyobb mértékben nőnek vele szemben, mint azt követni tudná. És mivel reálisan látjuk a dolgokat, mindig is azt mondtuk, hogy 2007-ben a dobogó lesz a célunk. Most sem gondoljuk ezt másképp" - folytatta Theissen. "2006-ban már felállhattunk egyszer a pódiumra Monzában, amit az aerodinamikai szakembereink remek munkájának és természetesen versenyzőink kimagasló teljesítményének köszönhettünk. Idén viszont többször is ott szeretnénk lenni a dobogón. Ez a célunk."
"Ha folyamatosan ott vagyunk, és esetleg egy élmenő hibázik, akkor akár többet is elérhetünk. Azonban nem hiszem, hogy saját erőnkből képesek lennénk futamokat nyerni az idei évben" - magyarázta Theissen.