Az elmúlt években egyre nagyobb volt a feszültség az autógyártók és a Nemzetközi Automobil Szövetség között, ugyanis a nagyvállalatok nem voltak kibékülve a kereskedelmi bevételekből befolyt összegek szétosztásával, és többet akartak. Az autógyártókat összefogó GPMA egy rivális széria elindításával is fenyegetőzött, ám a tavalyi év végén jobb belátásra tért, és megegyezett a FIA elnökével, Max Mosley-val a folytatásról.
2006-ban a motorfejlesztések befagyasztása is sok vitát váltott ki a csapatok és az irányító testület között: voltak akik ellenezték, voltak akik a befagyasztás mellett álltak, ám olyanok is akadtak, akik úgy gondolták, nem ez a módja annak, hogy csökkentsék a költségeket. Végül azonban ebben az ügyben is megállapodás született, a FIA győzött, de úgy tűnik, mindenki beletörődött.
Bár az idei évben nagy valószínűséggel a karosszériákkal való kereskedés lesz a fő vitatéma, Theissen úgy érzi, sokkal nyugisabb év előtt áll a Forma-1.
"Egy nyugalmas évet várok. Úgy gondolom, hogy sikerült megtalálnunk a közös hangot egymással, és jó útra terelődött a sport jövője. Az elmúlt években történt beavatkozások után, és itt nem csak a 2006-os idényre gondolok, jó esélyt látok arra, hogy valami olyat alkossunk, amely a sport összes részvényese számára előnyös" - mondta Theissen.
A BMW szakembere ugyan örül, hogy sikerült előrébb jutniuk a fontos kérdésekben, mégis elárulta, egyáltalán nem híve a változásoknak.
"Nem mondhatnám, hogy elégedettek vagyunk, de értékeljük, hogy nagyobb beleszólásunk van a tárgyalások alakulásába, mint néhány évvel ezelőtt. Gyártóként teljesen mást várunk a sporttól, mint a szponzorok, vagy a kereskedelmi jogok birtokosai. Azért vagyunk a Forma-1-ben, hogy bemutassuk a márka erősségeit, és ez leginkább a technológiáról szól, így boldogok lennénk, ha több szabadságot kapnánk ezen a területen" - folytatta Theissen.
"Továbbá azzal is tisztában vagyunk, hogy csak akkor lehet sikeres a sport, ha a mezőny versenyképes. Éppen ezért meg kell találnunk az arany középutat a szabad- és a befagyasztott technológiák között, de véleményem szerint jó irányba haladunk."