Coulthard egy hete Barcelonában hat kört tett meg az akkor frissen bemutatott versenyautóval, majd ezen a héten szerdán ezt újabb 26 követte Valenciában. A jelenlegi mezőny legidősebb pilótája azonban úgy véli, hogy ez az idő kevés volt ahhoz, hogy megfelelően megismerje járgányát.
"Még nem érzem a magaménak az új autót"- nyilatkozta Coulthard. "Tegnap például nem tudtam a tervek szerint autózni, mert gondjaink voltak, amit csak késő délutánra sikerült kijavítanunk. Korábban Barcelonában pedig csak hat kört tettem meg, azok közül is csak egy volt olyan, amikor nem a bokszutcán hajtottam keresztül."
"Ezzel persze nem akarom a konkrét választ elkerülni arra a kérdésre, hogy milyen is az új autó, de ez körülbelül olyan, mintha egy pilóta úgy kritizálná a repülőgépét, hogy előtte csak szimulátoron gyakorolt vele, és legfeljebb a hangárban néhányszor ki- és beszállt volna. Szóval még tapasztalatokat kell gyűjtenem, és csak utána tudok majd konkrétumokkal szolgálni."
A szkeptikusok persze máris arról beszélnek, hogy az RB3-as az RB2-eshez hasonlóan torzszülött lett. Ezt némiképpen alátámasztják az eddigi köridők is. Mark Webber, a csapat másik pilótája múlt héten Barcelonában nem tudta tartani a lépést a Hondákkal.
Eddig ezen a héten sem volt sokkal jobb a helyzet, hiszen David Valenciában több mint három másodpercet kapott az élen végző Alonsótól. A gyengélkedést jól példázza az is, hogy a rutinos skótnál egyedül a Super Aguris Giedo van der Garde volt lassabb, úgy hogy az újonc szinte lépésben közlekedett a pályán.
A csapat ma még javíthat, de ha nem tudnak még ezen a héten valami biztatót felmutatni, akkor Coulthard sem bújhat ki az egyenes válasz elől.