A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az idei évtől betiltotta a motorfejlesztéseket, ami azt jelenti, hogy a csapatoknak azzal az egységgel kell végigversenyezniük a 2007-es bajnokságot, amelyet március elsején leadnak majd az irányító testületnek.
A Renault üzemanyag és kenőanyag beszállítója, az Elf szakemberei azonban úgy gondolják, hogy termékskálájuk bővítésével, és kenőanyagaik minőségének javításával sokat segíthetnek majd az idei évben a világbajnok istállónak.
Philippe Girard, az Elf F1-es programjának vezetője elmondta, elsődleges céljuk az lesz a 2007-es esztendőben, hogy javítsanak a kenőanyagok hatékonyságán, illetve lecsökkentsék a motorok egyes alkatrészeinek súrlódását, ezzel növelve az egység tartóssággát és megbízhatóságát.
"2006-ban a Renault R26-os üzemi hőmérséklete elég magas volt, ami azt eredményezte, hogy az üzemanyag könnyebb komponensei elpárologtak, ami minőségi romlást okozott" - mondta a szakember. "2007-ben sem lesz más a helyzet. Azonban a motorok fordulatszámának korlátozásával most az alacsonyabb és a középső tartományra tudunk koncentrálni. Sokat fejlődhetünk ezen a területen, ami a motorok teljesítményében is meg fog mutatkozni."
"Azzal, hogy csökkentjük a súrlódást, csökken az elvesztett energia. Ezzel együtt pedig a motor megbízhatósága is nő. Úgy gondoljuk, hogy a szezon során a megbízhatóság mellett a teljesítményen is javítani tudunk, noha a motorokba már nem szabad belenyúlnunk."