Bár az elmúlt hetekben csak keveset lehetett hallani az ügyről, a csapatok többsége továbbra is aggódik amiatt, hogy a Super Aguri és a Toro Rosso a Honda, illetve a Red Bull idei autójának egy módosított változatával áll majd rajthoz a szezon első állomásának helyet adó Melbourne-ben.
A helyzetet az is nehezíti, hogy a Super Aguri csak jövő szerdán, két nappal a szezonnyitó előtt mutatja be új versenygépét, amely egyesek szerint egy az egyben a Honda RA107-es mása lesz. A japán kiscsapat a téli teszteken a Honda tavalyi autójával rótta a kilométereket, ami szintén ezt a feltételezést erősíti.
Sokan arra gondolnak, hogy a késői bemutató sem véletlen, hiszen így mindössze csak néhány napjuk lesz a riválisoknak arra, hogy jogi eljárást indítsanak a kiscsapat ellen. Bár az új autó korábban meglepő módon nem ment át a FIA kötelező töréstesztjén, egyesek úgy vélik, ezt is megjátszotta a csapat, hogy bizonyítsa, az SA07-es egy valóban új - még sebezhető - konstrukció.
A Spyker vezetője, Colin Kolles - aki szerint a kereskedelmi karosszériákkal futó csapatok nem jogosultak a pontszerzésre - egyelőre még nem tudja, mi fog történni Melbourne-ben. "Semmi újat nem tudok elmondani. Először látnunk kell a Super Aguri új autóját. Nem tudjuk, milyen autóval akarnak indulni Melbourne-ben. A Toro Rosso versenygépét már szemügyre vehettük, amely szerintem egy az egyben a Red Bull mása."
A Spyker és a Williams vezetősége korábban már megerősítette, készen áll a bíróságra vinni az ügyet. Bár egyelőre még semmi nincs eldöntve, egyre valószínűbb, hogy botránnyal kezdődik majd a 2007-es világbajnokság a Forma-1-ben.
"Semmit nem tudok elmondani, várakozó állásponton vagyunk. Néha jobb csendben maradni, és olyan ötlettel előállni, amire senki nem számít" - folytatta Kolles. "Bízom benne, hogy még az első verseny előtt minden megoldódik, és ha mindenki tartja magát a Concorde Egyezményben leírtakhoz, akkor nem lesz gond. Megpróbálunk kompromisszumokat keresni, de először látnunk kell a pontos helyzetet. Ha a Super Aguri egy régi vagy saját tervezésű autóval áll elő, akkor nem lesz miről beszélnünk."
A Toro Rosso és a Super Aguri egyébként többször is hangsúlyozta, a 2007-es szabályokat betartva kezdi meg az idei évet a Forma-1-ben.