Egy korábbi interjúdban említetted, hogy nagyon keményen tréningezel, hogy megfelelően felkészülj az idei évre. Elmesélnéd, miként néz ki egy napod, mikor nem tesztelsz?
Giancarlo Fisichella: Számunkra, versenyzők számára roppant fontos, hogy fitten tartsuk magunkat, így általában minden nap edzek. Fontos a megfelelő, tápértékben gazdag ételek fogyasztása, mert e nélkül nem lehet szinten tartani magunkat. Azonban mivel rengeteget utazom évközben, minden alkalmat meg kell ragadnom arra, hogy a családommal legyek, ez nagyon fontos számomra.
Fernando Alonso távozása milyen hatással volt rád? Felszabadultabb vagy, mint korábban?
Giancarlo Fisichella: Számomra teljesen mindegy, ki a csapattársam, soha nem néztem azt, ki ül a másik autóban. Mindig a maximumot nyújtottam, és most is arra koncentrálok, hogy a tudásom legjavát adjam, versenyeket nyerjek, attól függetlenül, ki a csapattársam.
Említetted, hogy a Renault csapatutasítást alkalmaz, és azt részesíti előnyben, aki a szezon első felében jobban teljesít. A tavalyi évben mikor érezted azt, hogy Alonso több támogatást kap a csapattól, mint te?
Giancarlo Fisichella: Egy percig sem éreztem ilyet. Már elég korán megvolt a szerződésem a 2007-es idényre, ami miatt biztonságban érezhettem magam. A korai szerződés bizonyította számomra, hogy a Renault elismeri a munkámat, és teljes mértékben számít a segítségemre. A vezetőség megtette a számomra legfontosabb lépést, és bebiztosította helyem a csapatban, így nem kellett mással foglalkoznom, csak a versenyzéssel.
Új csapattársad lesz az idei évben. Jól kijössz Heikkivel?
Giancarlo Fisichella: Heikki fantasztikus versenyző, hatalmas jövő áll előtte. Rendes fickó, remekül kijövünk egymással, eddig semmi problémánk nem volt, jól megy vele a munka. Azt mondhatom, hogy jó csapattársak leszünk az idei évben.
Mely területeken kell még fejlődést elérnie a Renault-nak, hogy befogja a Ferrarit és a McLarent?
Giancarlo Fisichella: A gumiváltás kritikus volt a Renault számára a kezdetekben. Mindenkinél keményebben kellett dolgoznunk, hogy megfelelően kihozzuk a technikából a maximumot. Ez rengeteg időnket felemésztette, és még mindig azon dolgozunk, hogy minél zökkenőmentesebbé tegyük az átállást.
Többen is panaszkodtak, hogy a gumiváltás miatt meg kellett változtatniuk a vezetési stílusukat. Te meg vagy elégedve a Bridgestone új termékeivel?
Giancarlo Fisichella: Nagyon keményen dolgoztunk a téli tesztidőszak alatt, hogy megismerjük és feltérképezzük az új Bridgestone-okat. Egyelőre nem tudok és nem is akarok jóslatokba bocsátkozni, várjuk meg a hétvégén megrendezésre kerülő szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, ahol majd kiderül, mennyire végeztünk jó munkát a holtszezonban.
Mi a véleményed arról, hogy az idei évtől a rendelkezésre álló mindkét gumikeveréket fel kell használni? Mi a véleményed az új biztonsági autóra vonatkozó szabályokról? Alkalmaz-e a Renault harmadik pilótát a pénteki edzéseken?
Giancarlo Fisichella: Csupa olyan kérdés, amelyre nem tudok válaszolni, és attól tartok, hogy a csapat számára sem világos még. Néha nem szeretjük az új szabályokat, azonban azért vagyunk itt, hogy a szabályok maximális betartása mellett versenyezzünk. Egyelőre nem lehet tudni, milyen hatással lesznek az új szabályok a versenyzésre, ám bízzunk a legjobbakban.
Össze tudnád hasonlítani a tavalyit az idei autóval? Mely területeken jobb az R27-es a tavalyi modellnél? Mi a legszembetűnőbb különbség a két masina között?
Giancarlo Fisichella: Minden egyes évben rengeteg az új fejlesztés. Az új autó mindig jobb az elődjénél, a kérdés csak az, hogy a többiek mennyivel végeztek jobb munkát, mint mi. Több kihívással kellett szembenénéznünk az idei évben, a legnagyobb nehézséget természetesen a gumiváltás jelentette számunkra, ahogy azt már korábban is mondtam. Ez rengeteg időnket emésztette fel, de nyugodt szívvel állíthatom, hogy az R27-es több területen is javult elődjéhez képest.
Úgy tűnik, a Ferrari-álomnak lőttek. Hogy éled ezt meg?
Giancarlo Fisichella: A célom az, hogy egy versenyképes autóban ülhessek, ezért is vagyok a Renault-nál. Természetesen minden olasz versenyző nagy álma, hogy a Ferrarinál versenyezzen, azonban csak akkor szerződnék hozzájuk, ha egy valóban ütőképes, győzelemre kész autót adnának alám. Bár régen nagy álmom volt, hogy a Ferrarinál versenyezzek, idővel rá kellett jönnöm, a Forma-1 az eredményekről és a győzelmekről, nem pedig a romantikus álmokról szól.
Még hány évig szeretnél a Forma-1-ben maradni?
Giancarlo Fisichella: Úgy gondolom, hogy nincs miért a visszavonuláson gondolkodnom. A sebességem megfelelő, és egészségileg is a csúcson vagyok. Még soha nem éreztem magam ilyen gyorsnak és fittnek, mint most. Pályafutásom csúcsán vagyok, efelől semmi kétségem.
Nem Forma-1-es téma, de mindenki tudja, hogy szereted a futballt. Mi a véleményed arról, ami Olaszországban zajlott?
Giancarlo Fisichella: Mindig szomorú, amikor ilyen dolgok történnek. Sajnos az ilyen és ehhez hasonló esetek beárnyékolják azt a sportot, amelyet mindannyian szeretünk. Bízom benne, hogy a hatóságok mindent megtesznek annak érdekében, hogy visszaállítsák a rendet, és ismét normális módon rendezhessenek meccseket. Mi rajongók ismét élvezni szeretnénk a sportot, és nagyon remélem, hogy minél hamarabb megoldódik ez a szomorú helyzet.
Kérdések a fórumból...
Nem érzed úgy, hogy te lettél a Forma-1 bűnbakja? A világsajtóban veled kapcsolatban szinte csak negatív megjegyzéseket olvas az ember, a hibáidat felnagyítják, az érdemeidet mintha elfelejtenék. Mi lehet ennek az oka?
Giancarlo Fisichella: Nem tudom, tényleg nem. Mindenki a sajtó felé fordul, pedig inkább a saját munkájára kéne, hogy koncentráljon. Én általában a Gazzetta dello Sportot és az Autosprintet olvasom, de más médiumokat is nézegetek, illetve ha van időm, a fórumokat is böngészem. Van egy saját fórumom is, amelyet szinte minden nap folyamatosan figyelek.
Helyezés szempontjából hányadik helyre várod magad, ill. a Renault-t az ausztrál időmérőn, majd a futamon?
Giancarlo Fisichella: Természetesen az elvárások ismét nagyok, de ez teljesen normális dolog. Idén viszont talán még magasabbra tettük a lécet, hiszen jó pozícióban vagyunk ahhoz, hogy még több versenyt nyerjünk, és megvédjük a bajnoki címünket. Biztos vagyok benne, hogy az első versenytől az utolsóig kemény lesz a küzdelem. A valós erőviszonyok viszont csak az Ausztrál Nagydíjon fognak kirajzolódni, így jobban tesszük, ha nem bocsátkozunk jóslatokba a szezonnyitó előtt.
Tippelj, szerinted kik lesznek harcban a világbajnoki címért?
Giancarlo Fisichella: Azt mondhatom, hogy remek harc lesz a Renault, a Ferrari, és a McLaren között, amelyből remélhetőleg a Renault jön ki győztesként.