A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Exkluzív interjú Giancarlo Fisichellával

Vágólapra másolva!
A Renault olasz versenyzője, Giancarlo Fisichella exkluzív interjút adott lapunknak, melyben kétszeres világbajnok csapattársa, Fernando Alonso távozásáról, a gumiváltás nehézségeiről, az új versenygépről, és az olasz futballról beszélt...
Vágólapra másolva!

Egy korábbi interjúdban említetted, hogy nagyon keményen tréningezel, hogy megfelelően felkészülj az idei évre. Elmesélnéd, miként néz ki egy napod, mikor nem tesztelsz?

Giancarlo Fisichella: Számunkra, versenyzők számára roppant fontos, hogy fitten tartsuk magunkat, így általában minden nap edzek. Fontos a megfelelő, tápértékben gazdag ételek fogyasztása, mert e nélkül nem lehet szinten tartani magunkat. Azonban mivel rengeteget utazom évközben, minden alkalmat meg kell ragadnom arra, hogy a családommal legyek, ez nagyon fontos számomra.

Fernando Alonso távozása milyen hatással volt rád? Felszabadultabb vagy, mint korábban?

Giancarlo Fisichella: Számomra teljesen mindegy, ki a csapattársam, soha nem néztem azt, ki ül a másik autóban. Mindig a maximumot nyújtottam, és most is arra koncentrálok, hogy a tudásom legjavát adjam, versenyeket nyerjek, attól függetlenül, ki a csapattársam.

Említetted, hogy a Renault csapatutasítást alkalmaz, és azt részesíti előnyben, aki a szezon első felében jobban teljesít. A tavalyi évben mikor érezted azt, hogy Alonso több támogatást kap a csapattól, mint te?

Giancarlo Fisichella: Egy percig sem éreztem ilyet. Már elég korán megvolt a szerződésem a 2007-es idényre, ami miatt biztonságban érezhettem magam. A korai szerződés bizonyította számomra, hogy a Renault elismeri a munkámat, és teljes mértékben számít a segítségemre. A vezetőség megtette a számomra legfontosabb lépést, és bebiztosította helyem a csapatban, így nem kellett mással foglalkoznom, csak a versenyzéssel.

Új csapattársad lesz az idei évben. Jól kijössz Heikkivel?

Giancarlo Fisichella: Heikki fantasztikus versenyző, hatalmas jövő áll előtte. Rendes fickó, remekül kijövünk egymással, eddig semmi problémánk nem volt, jól megy vele a munka. Azt mondhatom, hogy jó csapattársak leszünk az idei évben.

Mely területeken kell még fejlődést elérnie a Renault-nak, hogy befogja a Ferrarit és a McLarent?

Giancarlo Fisichella: A gumiváltás kritikus volt a Renault számára a kezdetekben. Mindenkinél keményebben kellett dolgoznunk, hogy megfelelően kihozzuk a technikából a maximumot. Ez rengeteg időnket felemésztette, és még mindig azon dolgozunk, hogy minél zökkenőmentesebbé tegyük az átállást.

Többen is panaszkodtak, hogy a gumiváltás miatt meg kellett változtatniuk a vezetési stílusukat. Te meg vagy elégedve a Bridgestone új termékeivel?

Giancarlo Fisichella: Nagyon keményen dolgoztunk a téli tesztidőszak alatt, hogy megismerjük és feltérképezzük az új Bridgestone-okat. Egyelőre nem tudok és nem is akarok jóslatokba bocsátkozni, várjuk meg a hétvégén megrendezésre kerülő szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, ahol majd kiderül, mennyire végeztünk jó munkát a holtszezonban.

Mi a véleményed arról, hogy az idei évtől a rendelkezésre álló mindkét gumikeveréket fel kell használni? Mi a véleményed az új biztonsági autóra vonatkozó szabályokról? Alkalmaz-e a Renault harmadik pilótát a pénteki edzéseken?

Giancarlo Fisichella: Csupa olyan kérdés, amelyre nem tudok válaszolni, és attól tartok, hogy a csapat számára sem világos még. Néha nem szeretjük az új szabályokat, azonban azért vagyunk itt, hogy a szabályok maximális betartása mellett versenyezzünk. Egyelőre nem lehet tudni, milyen hatással lesznek az új szabályok a versenyzésre, ám bízzunk a legjobbakban.

Össze tudnád hasonlítani a tavalyit az idei autóval? Mely területeken jobb az R27-es a tavalyi modellnél? Mi a legszembetűnőbb különbség a két masina között?

Giancarlo Fisichella: Minden egyes évben rengeteg az új fejlesztés. Az új autó mindig jobb az elődjénél, a kérdés csak az, hogy a többiek mennyivel végeztek jobb munkát, mint mi. Több kihívással kellett szembenénéznünk az idei évben, a legnagyobb nehézséget természetesen a gumiváltás jelentette számunkra, ahogy azt már korábban is mondtam. Ez rengeteg időnket emésztette fel, de nyugodt szívvel állíthatom, hogy az R27-es több területen is javult elődjéhez képest.

Úgy tűnik, a Ferrari-álomnak lőttek. Hogy éled ezt meg?

Giancarlo Fisichella: A célom az, hogy egy versenyképes autóban ülhessek, ezért is vagyok a Renault-nál. Természetesen minden olasz versenyző nagy álma, hogy a Ferrarinál versenyezzen, azonban csak akkor szerződnék hozzájuk, ha egy valóban ütőképes, győzelemre kész autót adnának alám. Bár régen nagy álmom volt, hogy a Ferrarinál versenyezzek, idővel rá kellett jönnöm, a Forma-1 az eredményekről és a győzelmekről, nem pedig a romantikus álmokról szól.

Még hány évig szeretnél a Forma-1-ben maradni?

Giancarlo Fisichella: Úgy gondolom, hogy nincs miért a visszavonuláson gondolkodnom. A sebességem megfelelő, és egészségileg is a csúcson vagyok. Még soha nem éreztem magam ilyen gyorsnak és fittnek, mint most. Pályafutásom csúcsán vagyok, efelől semmi kétségem.

Nem Forma-1-es téma, de mindenki tudja, hogy szereted a futballt. Mi a véleményed arról, ami Olaszországban zajlott?

Giancarlo Fisichella: Mindig szomorú, amikor ilyen dolgok történnek. Sajnos az ilyen és ehhez hasonló esetek beárnyékolják azt a sportot, amelyet mindannyian szeretünk. Bízom benne, hogy a hatóságok mindent megtesznek annak érdekében, hogy visszaállítsák a rendet, és ismét normális módon rendezhessenek meccseket. Mi rajongók ismét élvezni szeretnénk a sportot, és nagyon remélem, hogy minél hamarabb megoldódik ez a szomorú helyzet.

Kérdések a fórumból...

Nem érzed úgy, hogy te lettél a Forma-1 bűnbakja? A világsajtóban veled kapcsolatban szinte csak negatív megjegyzéseket olvas az ember, a hibáidat felnagyítják, az érdemeidet mintha elfelejtenék. Mi lehet ennek az oka?

Giancarlo Fisichella: Nem tudom, tényleg nem. Mindenki a sajtó felé fordul, pedig inkább a saját munkájára kéne, hogy koncentráljon. Én általában a Gazzetta dello Sportot és az Autosprintet olvasom, de más médiumokat is nézegetek, illetve ha van időm, a fórumokat is böngészem. Van egy saját fórumom is, amelyet szinte minden nap folyamatosan figyelek.

Helyezés szempontjából hányadik helyre várod magad, ill. a Renault-t az ausztrál időmérőn, majd a futamon?

Giancarlo Fisichella: Természetesen az elvárások ismét nagyok, de ez teljesen normális dolog. Idén viszont talán még magasabbra tettük a lécet, hiszen jó pozícióban vagyunk ahhoz, hogy még több versenyt nyerjünk, és megvédjük a bajnoki címünket. Biztos vagyok benne, hogy az első versenytől az utolsóig kemény lesz a küzdelem. A valós erőviszonyok viszont csak az Ausztrál Nagydíjon fognak kirajzolódni, így jobban tesszük, ha nem bocsátkozunk jóslatokba a szezonnyitó előtt.

Tippelj, szerinted kik lesznek harcban a világbajnoki címért?

Giancarlo Fisichella: Azt mondhatom, hogy remek harc lesz a Renault, a Ferrari, és a McLaren között, amelyből remélhetőleg a Renault jön ki győztesként.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!