Több hónapos egyeztetés és párbeszéd után úgy tűnik, csak a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj hétvégéjén, Melbourne-ben fog eldőlni, milyen szankciókat kívánnak bevezetni a riválisok a kérdéses két alakulat ellen.
Bár több megoldás is szóba jött már az ügy kapcsán, a brit Autosport értesülései szerint a csapatok legkésőbb szombaton, az időmérő edzést követően hivatalos óvást fognak benyújtani a Toro Rosso és a Super Aguri ellen, feltéve, ha nem változik a helyzet. A többség ugyanis továbbra is azt feltételezi, hogy a két kiscsapat a Red Bull illetve a Honda idei karosszériájának módosított változatát kívánja használni 2007-ben - amit tiltanak a szabályok.
Azt nem tudni, mely csapatok állnak a hivatalos fellépés mögött, azonban tény, hogy korábban a Spyker és a Williams támadta legkeményebben a két kiscsapatot. Ők voltak azok is, akik azt javasolták, a nem saját autóval indulók ne szerezhessenek világbajnoki pontokat az idei esztendőben, melynek folyományaként el is esnének a kereskedelmi jogokból befolyó bevételekből.
A Sypker vezetője, Colin Kolles nem kívánta megerősíteni az óvásról terjengő pletykákat, ám a következőket mondta: "Megvan erről a véleményem. Várjunk szombatig. Az időmérő után többet tudok mondani."
Bár látszólag sincs minden rendben a Toro Rosso és a Super Aguri versenygépeivel, a két gárda vezetősége többször is hangsúlyozta, nem hibáztak, és minden területen jogszerűen jártak el. Továbbá mindkét gárda hangsúlyozta - ugyan átjátszva a szabályokat - ők birtokolják autóik szellemi jogait, így senki nem köthet beléjük.
A Super Aguri korábban már megerősítette, nem a Honda brackley-i főhadiszállásán készül az új autója, hanem a Honda kutatási és fejlesztési részlege dolgozik rajta Japánban. A kiscsapat egyébként úgy játszotta át a szabályokat, hogy az RA106-os szellemi jogai a Hondától átkerültek a Honda Motor Company-hoz (azaz egy harmadik félhez), így gond nélkül használhatja az idei versenygépet 2007-ben.
A Toro Rosso is kivételezett helyzetben van, hiszen az új modell szellemi jogai egy harmadik cég, a Red Bull Technologies birtokában vannak, így teljesen jogosan használhatja az RB3-as versenygép egy továbbgondolt változatát. A szabályok ugyanis megengedik, hogy a bajnokságban aktívan nem résztvevő cégtől szabadon lehet vásárolni karosszériákat a Forma-1-ben. Érdekes még megjegyezni, hogy a McLarentől átcsábított Adrian Newey is a Red Bull Technologies munkavállalója.
A Toro Rosso vezetője, Franz Tost nem kívánta kommentálni a pletykákat, azonban a Super Aguri ügyvezetője, Daniel Audetto megerősítette, készen állnak arra, hogy a bíróság előtt védjék meg igazukat.
"Tudjuk mit tettünk, tisztában vagyunk azzal is, hogy mit fogunk tenni, és biztosak vagyunk benne, hogy minden téren jogszerűen jártunk el" - mondta a szakember még tegnap. "Szóval ez már nem a mi problémánk. A legfontosabb számunkra is az, hogy tiszteletben tartsuk a szabályokat. Nem akarunk csalni. Nem akarjuk áthágni a szabályokat. A többiek csinálnak, amit akarnak. Semmiben nem akadályozzuk meg őket. Ha úgy látják, jelentsenek fel minket. Aztán majd meglátjuk, kinek van igaza. Azonban gyanítom, hogy nekünk