Colin Kolles az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után jelezte, hogy szerinte a Toro Rosso és a tavalyi szezonhoz képest látványos fejlődést produkáló Super Aguri nem legális karosszériával versenyez. Az ügyet jelenleg a Lausanne-i Kereskedelmi Kamara vizsgálja.
Kolles a Toro Rossót egészen pontosan azzal vádolja, hogy az olasz kiscsapat a mögötte álló Red Bull Racing idei, RB3-as kódjelű modelljének némileg átdolgozott verzióját veti be a versenyeken.
A vörös bikák résztulajdonosa, Gerhard Berger eddig még nem szólalt meg, de az egykori pilóta nem tulajdonít nagy jelentőséget az eseményeknek: "Az ügyben még mindig sokkal több a szóbeszéd és a mendemonda, mint a tények"- nyilatkozta higgadtan az osztrák.
"Pusztán a pénzről van szó. Az egésznek semmi köze a sporthoz, anyagi érdekek gerjesztik ezt a történetet"- fedte fel véleményét Berger, aki úgy véli, hogy Kolles mindenképpen szeretné elkerülni az utolsó helyet a konstruktőrök versenyében, hogy így ne essen el a jövő évi pénzosztástól. És ha már a jelek szerint a pályán ez nem sikerül, akkor Kolles Berger szerint más módon próbálkozik.
Éppen ezért Berger nem tart kizárástól, de még komolyabb jogi procedúrától sem. A Toro Rossónak valóban nincs félnivalója, hiszen köztudott, hogy az idei autót hivatalosan nem a Red Bull Racing, hanem a Red Bull Technology elnevezésű cég fejlesztette. Ugyan az STR02-es kísértetiesen hasonlít az RB3-asra, az nem illegális, mivel a Red Bull Technology nem indít csapatot az F1-ben, így Bergerék nem sértik a szabályzatot.