Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a McLaren a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj pénteki napján levélben tudakozódott a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy felszerelhet-e az autójának fenéklemezére, egy a FIA által alkalmazott hajlékonysági tesztnél is szerepet játszó rugós eszközt.
Egyesek szerint a padlólemez első feléhez csatlakozó rugót, amely lehetővé teszi annak mozgását nagyobb sebességeknél, 2003 óta használja a Ferrari, mellyel az egyenesekben jobb aerodinamikai hatékonyságot tud elérni. A McLaren levele után azonban a FIA megváltoztatta a korábbi években és még az első versenyen is alkalmazott tesztmetódusát, hogy ezzel is kiszűrje a hajlékony lemezek használatát.
A Ferrari is egyike volt azon csapatoknak, melyeknek a szabályváltozás miatt módosításokat kellett eszközölniük a padlólemezen, azonban ez úgy tűnik, hogy minimális hatással volt a teljesítményükre, amit Costa is megerősítetett. A szakember viszont elmondta, nem érti a McLaren húzását.
"A McLaren kérte a szabály tisztázását a FIA-tól, azonban a FIA egy olyan magyarázattal válaszolt, mely minden csapatot érintett a Forma-1-ben" - mondta a Ferrari szakembere. "Néhány csapat rugót alkalmazott, mások viszont különböző eszközöket szereltek az autóba. Mostantól azonban mindenkinek ugyanazt a merevséget kell biztosítania a FIA új karosszéria tesztje miatt. Azonban nehéz megérteni, miért lépték ezt meg, hiszen a mi általunk használt eszközt szinte mindenki használta a Forma-1-ben. Talán az a baj, hogy nem magukkal, hanem inkább másokkal foglalkoztak."
Costa megerősítette, a Ferrarinak valóban módosításokat kellett eszközölnie annak érdekében, hogy autója átmenjen a FIA megújított tesztjén. "Néhány részletet meg kellett változtatnunk, de semmi komolyat, ami befolyással lett volna az autó teljesítményére."