"A Circuit de Catalunya lényegében már hazai pályája a Forma-1-es mezőnynek, hiszen rengeteget tesztelünk Barcelonában"- kezdte Barrichello. "A többi pilótához hasonlóan nekem is a kisujjamban van a ring."
"Amikor az utolsó kanyarból kigyorsítunk, ráfordulunk a célegyenesre, ahol a magas tribünök miatt a motor zaja mindig jobban hallatszik. Én imádom ezt a hangot!"
"A célegyenes végén körülbelül 310 km/h-s sebességgel érkezünk meg az első kanyarba, erős fékezés után kettes fokozatba kapcsolva vesszük az első jobbos, majd balos kanyart. Ezután kigyorsítunk, egy hosszú jobbos ív következik, amit friss gumikkal padlógázzal lehet teljesíteni."
"Egy rövidke egyenes vezet a négyes kanyarig, és míg odaérünk, ismét 300-as sebességre gyorsulunk fel. Itt viszont ismét lassulnunk kell, kettes sebességi fokozatban haladva vesszük be az ötös fordulót, ami egy hajtűkanyar. A lassításnál figyelni kel, hogy a kerekek a hepehupás pályán nehogy blokkoljanak."
"Innen ismét erőteljesen kigyorsítunk, majd egy középgyors balos és egy gyors jobbos kanyar következik, ami után egy hosszabb egyenesen száguldunk, itt ismét elérhetjük a 300 km/h-t. Ennek végén a nyolcas balos kanyarba érünk, és ismét nagyot fékezve fordulunk rá a nemrégiben újraaszfaltozott, és emiatt csúszós szakaszra."
"Hosszú jobbos után egy rövid egyenes szakasz következik, majd az újonnan megépített jobb-bal-jobbos kombinációt teljesítjük, amely a régi jobbos kanyarhoz képest lényegesen lassabb. Az utolsó kanyarból való kijövetelnél figyelni kell a magas szegélykövekre, majd ismét a célegyenes és az az érdekes tribün-akusztika következik"- ért köre végére Barrichello.